En ny australsk studie viser at menn faktisk blir bedre i senga av alkohol.
Det melder
The Telegraph.
Undersøkelsen går dermed imot den generelle oppfatningen om at alkohol forårsaker potensproblemer.
1 av 3 drikker for mye
Lite potenstrøbbel
Resultatene viser at deltakere med et moderat alkoholinntak hadde 30 prosent færre problemer i senga enn avholdsfolk.
Forskerne fant en sammenheng mellom personer som inntok opptil fire drinker om dagen opptil fem dager i uka og «positiv erektilfunksjon».
I tillegg hadde stordrikkere eller personer som drakk i helgene færre ereksjonsproblemer enn de som kun drakk én gang i uka eller sjeldnere.
Derfor blir kvinner fulle
3 «slappeste»
Deltakerne som hadde størst risiko for dårlige sexprestasjoner var:
røykere
deltakere med hjertesykdom
personer med tidligere høyt alkoholinntak som hadde kuttet ut alkoholen
1 580 menn deltok i studien som er publisert i fagtidsskriftet
Journal of Sexual Medicine.
Var du brisen i helga? Du var trolig fullere enn du trodde.