Tidligere forskning har vist at
vin kan hjelpe mot så mangt, men at et glass eller to også kan bidra til å holde deg slank er nytt.
Blodig biff + rødvin = sunt
Nyt deg slank
Forskere ved universitetet i Porto fant nemlig ut at dyr som ble gitt rødvin la på seg langt mindre enn andre dyr som levde under ellers samme forhold. «Rødvinsdietten» varte i åtte uker, melder
Daily Mail.
Høyere forbrenning
Grunnen til at dyrene som fikk rødvin ikke gikk særlig opp i vekt kan være at vinen øker kroppens nivå av hormonet østrogen. Østrogen virker inn på forbrenningen og distribusjonen av fett i kroppen.
Flytende kalori-bomber
5 lette lekre drinker
Forskerne tror det kan være stoffet resveratrol, som finnes i skallet i druer, som bidrar til økningen av østrogen i kroppen.