TOMMY HILFIGER-KAMPANJE: De unge stjernene Lucky Blue Smith, Sofia Richie og Anwar Hadid er Hilfiger Denims nye ansikt utad. Foto: Tommy Hilfiger
TOMMY HILFIGER-KAMPANJE: De unge stjernene Lucky Blue Smith, Sofia Richie og Anwar Hadid er Hilfiger Denims nye ansikt utad.
Foto:Tommy Hilfiger
Tommy Hilfiger:

«Millennial»-modellene slår til igjen

Anwar Hadid, Sofia Richie og Lucky Blue Smith er stjernene i ny Hilfiger-kampanje.

I en god stund nå har det vært en trend å bruke den såkalte «Millennial»-generasjonen i moteindustrien. Dette er kjendiser som ofte enten er store på sosiale medier, hotte, nye artister, eller barn av verdensstjerner. Disse kjendisene på 20-noe har fått en felles betegnelse i mediebildet: «Millennials».

Millenniumsgenerasjonen, som det heter på norsk, er ifølge Wikipedia et begrep om generasjonen som var barn og ungdommer på slutten av 1990-tallet og begynnelsen av 2000-tallet. Det er ingen hemmelighet at ungdommen har gjort seg bemerket verden over. I dag er noen av de største kjendisene vi har alt fra 15 år og oppover. Hadid-søsknene Gigi (21), Bella (19) og Anwar (17) er blant de mest populære modellene i industrien akkurat nå, men det er også datteren til Lionel Richie (67), Sofia Richie (18), og Instagram-stjerne og modell Lucky Blue Smith (18).

Anwar Hadid, Sofia Richie og Lucky Blue Smith var nemlig blant de mange som deltok, som modeller, i Dolce & Gabbanas visning under moteuken for menn i Milano. Et valg ekspertene ser på som svært strategisk. Nå har disse unge stjernene landet nok en motejobb for et av verdens største motehus: De er nemlig modellene i Tommy Hilfigers nye kampanje for «Hilfiger Denim». Psst: Se bildene fra den spektakulære visningen til Tommy Hilfiger og Gigi Hadid her.

- Etter mye kritikk mot motehusene for at de bruker usunne og tynne modeller, har vi sett at industrien har tatt inn flere ekte og autentiske modeller. Ved å bruke modeller som er såpass store på sosiale medier, engasjerer de på en helt annen måte. Det får umiddelbart journalistenes oppmerksomhet, og folk interesserer seg mer for innhold som kommer fra andre mennesker enn annonsører, har Hans-Petter Nygård-Hansen, sosiale medier-ekspert og mannen bak PR og kommunikasjonsbloggen HansPetter.info, tidligere sagt til KK.no.

LES OGSÅ: Cindy Crawfords sønn på catwalken for Dolce & Gabbana

Lucky Blue Smith Foto: Tommy HilfigerLucky Blue Smith Foto: Tommy HilfigerSofia Richie Foto: Tommy HilfigerSofia Richie Foto: Tommy HilfigerAnwar Hadid Foto: Tommy HilfigerAnwar Hadid Foto: Tommy HilfigerLucky Blue Smith Foto: Tommy HilfigerLucky Blue Smith Foto: Tommy HilfigerSofia Richie Foto: Tommy HilfigerSofia Richie Foto: Tommy HilfigerAnwar Hadid Foto: Tommy HilfigerAnwar Hadid Foto: Tommy Hilfiger
UNGE LOVENDE: Anwar Hadid, Sofia Richie og Lucky Blue Smith har til tross for sin unge alder allerede gjort det svært godt i moteindustrien.
UNGE LOVENDE: Anwar Hadid, Sofia Richie og Lucky Blue Smith har til tross for sin unge alder allerede gjort det svært godt i moteindustrien.Tommy Hilfiger

Kjenner du igjen disse kjendisbarna?

Men det er ikke bare Anwar Hadid og Sofia Richie som har verdenskjente familier. Det siste året har vi sett en rekke kjendisbarn ta del i moteindustrien - de fleste da som modeller. Har du for eksempel sett barna til Rande Gerber (54) og Cindy Crawford (50) i det siste? Presley Gerber (17) og Kaia Gerber (15) er som snytt ut av nesen på foreldrene sine - og det er ikke en overdrivelse, spesielt når det kommer til likheten mellom Kaia og hennes mor.

Denne uken ble den første videoen av Kaia Gerber som Marc Jacobs Beauty nye ansikt utad sluppet. Ikke overraskende at 15-åringen følger i fotsporene stil supermodell-mammaen sin. Hun har også vært på coveret av Love Magazine, og bildet ble fotografert av ingen ringere enn Kendall Jenner (21)! Du kan se videoen fra Marc Jacobs-kampanjen under.

Til forsiden