Lauren Hutton:

Lauren Hutton (73) i ny undertøyskampanje

Du kommer garantert til å kjenne igjen flere i Calvin Klein-videoen.

Alder er ingen hindring! Hvem har sagt at du må være 1,80 høy, 21 år og se ut som Kendall jenner for å være med i en undertøyskampanje? Motehusene har virkelig lagt sin elsk på å bruke eldre modeller både på catwalken og i kampanjer. Fikk du for eksempel med deg at Cher (70) er Marc Jacobs' nye modell? Nå har også Calvin Klein, med tidligere Dior-designer Raf Simons front, fått med seg en av våre favorittdamer i sin nye kampanje - nemlig Lauren Hutton!

Vakre, vakre Lauren Hutton. Skuespilleren overrasket oss i høst da hun spaserte ned catwalken til Bottega Veneta sammen med Gigi Hadid (21). Det var et utrolig godt eksempel på at en 21-åring kan ha samme stil som ei dame på 73. Og nå viser Hutton at alder er ingen hindring når det kommer til å stille opp i undertøyskampanjer. Hallo, vi bruker jo alle undertøy? Psst: Se hvordan du kan stjele stilen til 73-åringen og seks andre kule damer her!

LES OGSÅ: Disse damene på over 80 år jobber fortsatt som toppmodeller

- Engasjerer på en helt annen måte

Sammen med Hutton i filmen finner vi også noen andre kjente fjes - blant annet skuespillerne Kirsten Dunst (34) og Rashida Jones (41). Calvin Klein har tidligere brukt kjendiser til å fronte undertøyet sitt, og har satt i gang noen ganske så store kampanjer.

Vi tør ikke en gang tenke på hvor mye penger de har brukt! Men nok en gang blir de lagt merke til - spesielt etter at folk fikk nyss om at Hutton var med i filmen. En klage skal derimot regissør Sofia Coppola få fra oss: Gi oss litt mer en kun to sekunder av flotte Lauren, da! 

Likevel har kampanjevideoen engasjert stort, og medier som Vogue, Huffington Post, Page Six og mange flere var raskt ute hylle Coppolas valg av modeller. Hans-Petter Nygård-Hansen, sosiale medier-ekspert og mannen bak PR og kommunikasjonsbloggen HansPetter.info, har tidligere sagt til KK.no at denne trenden med å bruke «ekte» modeller gir et helt annet engasjement - spesielt dersom modellene er store på sosiale medier.

- Etter mye kritikk mot motehusene for at de bruker usunne og tynne modeller, har vi sett at industrien har tatt inn flere ekte og autentiske modeller. Ved å bruke modeller som er såpass store på sosiale medier, engasjerer de på en helt annen måte. Det får umiddelbart journalistenes oppmerksomhet, og folk interesserer seg mer for innhold som kommer fra andre mennesker enn annonsører, sier Hans-Petter Nygård-Hansen, sosiale medier-ekspert og mannen bak PR og kommunikasjonsbloggen HansPetter.info.

LES OGSÅ: Legendariske moteikoner vi fremdeles blir inspirert av

Gabriela Hearst show, Fall Winter 2017, New York Fashion Week, USA - 14 Feb 2017
Lauren Hutton Rex Features

Til forsiden