STJERNEFAVORITT: Stjernene elsker Missoni - som til høsten lanserer en samarbeidskolleksjon med Lindex. Fra venstre - Leighton Meester, Kate Middleton, Kate Bosworth og Nicole Richie i Missoni.
STJERNEFAVORITT: Stjernene elsker Missoni - som til høsten lanserer en samarbeidskolleksjon med Lindex. Fra venstre - Leighton Meester, Kate Middleton, Kate Bosworth og Nicole Richie i Missoni.
All Over Press

Missoni lanserer samarbeidskolleksjon med Lindex

Stjernefavoritten lager kolleksjon med kleskjeden for å øke oppmerksomheten rundt brystkreft.

Italienske Missoni har blitt et av verdens ledende motehus når det gjelder strikk, mønster og farger.

Og luksusmerket har fått ikonstatus på grunn av sitt karakteristiske Missoni-mønster, som er populært blant stjerner som Nicole Richie, Kate Bosworth, Jessica Alba, Leighton Meester og ikke minst hertuginnen av Cambridge – Kate Middleton.

Samarbeid med Lindex

I fjor lanserte selskapet, som i dag ledes av søsknene Vittorio, Luca og Angela Missoni – barn av grunnleggerne Ottavio og Rosita Missoni, sitt første designsamarbeid med en kjedebutikk – nemlig amerikanske Target.

Kolleksjonen var så populær at nettsidene til Target krasjet rett etter lanseringen, og som følge av suksessen lanserer motehuset et lignende samarbeid med en nordisk kleskjede – svenske Lindex allerede til høsten.

Målet med samarbeidet er å øke bevisstheten på brystkreft, og ti prosent av inntektene til kolleksjonen skal gå til brystkreftforskning og årets Rosa Sløyfe-aksjon, står det i en pressemelding.

Se flere bilder fra Missonis motevisninger nedenfor:





LES OGSÅ: Gwyneth Paltrow fronter Lindex

70 plagg og accessoirer

Kolleksjonen består av både dameklær, undertøy, accessoirer og barneklær, og utgjør til sammen 70 plagg og accessoirer i motehusets karakteristiske mønstre, farger og design.

- Målet vårt med samarbeidet med Missoni, var å gi kundene våre tilgang på et av verdens viktigste merker, forteller Lea Rytz Goldman, Director Design & Purchase hos Lindex i pressemeldingen:

- Missoni er beundret, ikke bare for sin unike og vakre design med karakteristiske mønstre, men også for den feminine elegansen som Missoni alltid lykkes i å levere.




LES OGSÅ: Vårens store trendrapport - dette skal du ha på deg i år

Støtter kampen mot brystkreft

Ifølge Angela Missoni – som er sjefsdesigner for Missoni, er brystkreftsaken noe motehuset er opptatt av å engasjere seg i. Derav samarbeidet med Lindex – som lenge har støttet oppom brystkreftsaken.

- Samarbeidet med Lindex har gitt oss en unik mulighet til å bringe rimelig design til alle kvinner, og samtidig til å gi noe tilbake, gjennom en verdensomspennende oppmerksomhet på brystkreft, sier hun:

- Vi er imponert av Lindex’ lange engasjement for brystkreftforskning, som selskapet har støttet i mange år. Missoni har lagt merke til dette, og mener at dettte er en ideell anledning for å støtte denne saken, som er så viktig for kvinner. Det humanitære aspektet fikk oss med på dette prosjektet. Jeg mener at alle individer og organisasjoner fortjener anerkjennelse for engasjementet og innsatsen de legger i kampen mot brystkreft.

Missoni-kolleksjonen, som kommer i salg i alle Lindex-butikkene, lanseres 25. september.

Se Angela Missoni snakke om Lindex-kolleksjonen nedenfor:

LES OGSÅ: Så ofte bør du sjekke brystene dine

Mest lest