Leder

En helt ny medieverden

KK tar nå spranget inn i den nye verden.

En helt ny medieverden
Publisert
Sist oppdatert




«Jeg brenner for å gjøre kvinner enda vakrere!» sier Helge Borgen, en av landets beste makeup-eksperter og KKs nye stylist på nett. Han er der for deg. Ved starten av 2006 blir nemlig KK ny. Vi starter et eget nettsted for kvinner, kk.no , med alt du trenger å vite om moter&trender, helse&livsstil - og mat. I ni måneder har vi gått svangre med «babyen»: prosjekt kk.no. KK tar nå spranget inn i den nye medieverdenen.

BLI NY er et begrep våre lesere kan, og forbinder med KK. Dette varemerket blir selvsagt med på nettet, i ny og virtuell fasong. Glem mislykkede frisørbesøk og feil farge på leppestiften. På kk.no kan du se hva som virkelig passer til ditt ansikt; klikk deg ny!

På kk.no får du nyttige nyheter, råd og tips, slik at du hver dag kan følge med.

Men vi gjør mer nå i januar. Som du vil se av ukens KK, har vi gjennomført en ansiktsløftning også i bladet: Nye og mer tilgjengelige innholdssider, slik at du lettere finner fram. Tre trendsider som ligger først i bladet, og gir deg det siste av det siste. Og ikke minst får vi en enda sterkere profil på moter, trender og kultur.

Vi vet at vi har en solid kontrakt med leserne våre. Selv om konkurransen i mediemarkedet er knivskarp, holder KK posisjonen som Norges største kvinneblad. Men vi vet også at du som leser er kresen og krever kvalitet. Derfor vil vi svare med å gi deg mer i bladet hver uke, og det lille ekstra hver dag på kk.no.

Mediemarkedet endrer seg nå så raskt at vi alle må løpe fort for å henge med. Sett med mine øyne som sjefredaktør er det som skjer fantastisk, frydefullt - og litt fryktinngytende.

Da jeg begynte som avisjournalist var det skrivemaskin og rettetast som gjaldt. Rundt pulten min fantes et salig kaos av forkastede, halvskrevne manus og bunker med gamle artikler fra arkivet. Manus dro jeg ut av maskinen og leverte i siste liten til desken – der artiklene ble redigert med rød penn. Det er ikke så lenge siden som du tror. Dette var norske aviser før setteriets fall, og før noen ante hva www betydde.

Med PC-ene opplevde vi over natten en leken og ny tilværelse, tegnene fløy av gårde på tastaturet. Men den store teknologiske revolusjonen kom først med internett. Nettet har forandret mediene med et gjennomslag og en kraft ingen helt ville tro.

Ingenting er som før. Før startet vi dagen med den ferske morgenavisen og kaffe, og så benket vi oss foran Tv-en til Dagsrevyen om kvelden. Nå ser vi på frokost-TV, surfer på nettet, får nyheter på mobilen eller fjernsynet 24 timer i døgnet og vi kan velge i en overflod av magasiner og ukeblader. Bare fantasien setter grenser.

Mange erklærte filmen død da fjernsynet kom. Men selv om publikum nå svikter kinoene, ser vi mer film enn noen gang. DVD-tilbudet eksploderer og kvaliteten på hjemmekinoens flatskjermer blir stadig bedre.

Mange tror også at avisene dør. Det tror ikke jeg. Men det som er sikkert er at avisene forandrer karakter. Når opplagene raser, må avisene også definere sitt oppdrag på nytt. Vi blir oppdatert på begivenheter raskere og bedre gjennom andre kanaler. Avisene søker derfor nye veier. Som også KK gjør nå, investerer de i nettsteder og magasiner. Grensene mellom mediene forsvinner.

I mediekrigen kommer mange aktører til å satse på billige løsninger. Det vil ikke KK. Vi tror på kvalitet, enten det gjelder ukens dokumenter fra statsminister Jens Stoltenbergs reise til Asia eller matopplevelser i Toscana. Vi brenner for å gi deg både innsikt og inspirasjon.

Fortell oss hva du synes om nye KK!

En helt ny medieverden
Følg på Instagram Abonner på KK magasinet
Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer