Prisutdelingen for årets magasin 2009 skjedde i Bergen onsdag kveld, i forbindelse med de årlige Mediedagene. Det er mediebransjens svar på Oscar, og det deles ut en rekke priser til både nett, papir, radio, tv og mobil.
Se alle de flotte bildene fra KK-redaksjonens feiring av årets magasin-prisen i vår Facebook-gruppe. Klikk her!
Nedtur ble opptur
KKs sjefredaktør Gjyri Helen Werp og redaksjonen er utrolig stolte og fornøyde med å vinne den gjeve prisen, bare halvannet år etter at hun gikk fra Kamille til KK.- Dette er godt teamwork og vi er veldig stolte av å ha klart å snu en negativ opplagsutvikling og fått KK til å skinne igjen, sier bladets sjefredaktør Gjyri Helen Werp.
- Frisk og nytenkende
Her er juryens begrunnelse:- Dette ukebladet har klart det - å klatre oppover i et fallende marked. Årets ukeblad har jobbet målbevisst med en helt klar journalistisk ambisjon - å komme nærmere leserne sine. En frisk og nytenkende sjefredaktør kom inn i redaksjonen og endret konseptet. Hun og henne.s redaksjon har gjort grep som markedet har tatt imot med entusiasme.
Annonsørinnhold
LYKO
Du påfører vel ikke parfyme her?(Det har dessverre vi gjort!)
i samarbeid med LYKOJuryen bøyer seg i støvet
Juryen legger til:- Det er svært høy kvalitet over stoffet, presentasjon og bildevalg på alle bladets kjerneområder. Juryen må bare bøye seg i støvet for den utviklingen bladet er inne i. Vinneren er blitt et blad som til de grader oppleves å være på lag med leseren. I flere generasjoner har vinneren gledet norske kvinner. Årets vinner av den aller gjeveste prisen i år er KK.
I tillegg til å bli kårets til årets magasin, vant KK også prisen for Årets nyskapning, for KK Bazar, som er et nytt motekonsept.
LES OGSÅ: KK vant pressens Oscar
Se bildene fra feiringen i KK-redaksjonen her:
Har du husket å melde deg inn i gruppen til KK og KK.no på Facebook? Hvis ikke kan du gjøre det her.
Flere priser til Aller
Det ble også flere gjeve priser til Aller-gruppen, som KK og KK.no er en del av.Aller-eide Se og Hør vant prisen for årets forbrukersak, med en omfattende strandguide til Kypros.
Også Aller-publikasjonen Vi over 60 vant pris, for årets feature/kultursider, med reportasjen «Den skjulte avhengigheten».
Bergens Tidene slo til igjen
Bergens Tidende er kåret til årets avis for andre år på rad, med jurybegrunnelsen:Nyskaping, produktutvikling, kreativitet og en passelig dose «galskap» kjennetegner årets avis. Den er plassert i den innerste designkretsen i Europa og kan skilte med en rekke internasjonale priser de siste årene. Ingen andre norske aviser kan vise til tilsvarende. Selv i et år med finanskrise og økonomisk vanskelige tider for avisbransjen, våger avisen å satse ressurser på nytenkning.
Årets nettsted ble nrk.no og Dagbladet mobil stakk av med seieren i klassen årets mobile nettsted.
Se alle de flotte bildene fra KK-redaksjonens feiring av årets magasin-prisen i vår Facebook-gruppe. Klikk her!
