KKs sjefredaktør Bente E. Engesland, som overtok som leder i februar, synes det er gledelig med en så positiv utvikling.
- Dette viser at vi treffer målgruppen og gir leserne det de ønsker. Det inspirerer oss til å lage et enda bedre blad, sier Engesland.
KK har i snitt økt med 4,5 prosent per utgave, det tilsvarer 17 000 nye lesere siste halvår. Med 408 000 lesere er KK landets desidert største kvinneblad.
- Jeg synes det er imponerende å ha over 400 000 lesere i uken. Det er vi stolte av. Og det forplikter! Og det blir ikke mindre imponerende siden alle de andre bladene vi sammenlikner oss med er månedlige, mens KK kommer ut hver uke, sier markedssjef May-Wenche Amundsen.
I perioden 2003-2004 har KK hatt en økning på 41 000 lesere.
- Den stadige produktutviklingen og vår unike evne til å tilpasse produktet til det kvinner i Norge vil ha gjør at vi er best på denne målgruppen, sier Amundsen.
