KK er også landets mestselgende kvinneblad og både opplagstall- og lesertall er i en svært positiv utvikling etter en fallende trend i flere år. - Frisk og nytenkendeHer er juryens begrunnelse:- Dette ukebladet har klart det - å klatre oppover i et fallende marked. Årets ukeblad har jobbet målbevisst med en helt klar journalistisk ambisjon - å komme nærmere leserne sine. En frisk og nytenkende sjefredaktør kom inn i redaksjonen og endret konseptet. Hun og hennes redaksjon har gjort grep som markedet har tatt imot med entusiasme.Juryen bøyer seg i støvetJuryen legger til:- Det er svært høy kvalitet over stoffet, presentasjon og bildevalg på alle bladets kjerneområder. Juryen må bare bøye seg i støvet for den utviklingen bladet er inne i. Vinneren er blitt et blad som til de grader oppleves å være på lag med leseren. I flere generasjoner har vinneren gledet norske kvinner. Årets vinner av den aller gjeveste prisen i år er KK.KK står i en særstilling i norsk ukepresse og for deg som annonsør fremstår dagens KK som et svært attraktivt medie for å kommunisere til og med kvinner. KK - beskrivelse av målgruppeKK er Norges største ukentlige kvinneblad, og best på tips & råd! Bladet er et nært og inspirerende ukemagasin med en høy estetisk profil. KK er et kvinneblad som gir underholdning med mening, og er kjent for sin substans og troverdighet. KK-moduset er en unik kombinasjon av avkobling via påkobling. Våre lesere sier at bladet gir dem inspirasjon & litt drøm, sammen med motivasjon & shoppingtips gjennom hele bladet. Hovedfokuset ligger på kvinner i alderen 30-39 år, men bladet har bred appell i alle alderssegmentene. KK-kvinnen er meget opptatt av mote og bruker bladet som en konkret kilde til tips og råd for oppdateringer og gode kjøp. Hun er i en fase av livet der endringer begynner å merkes på kroppen, og skjønnhet og egenpleiestoff er dermed viktig for henne. Likeså er hun meget positiv til helsestoff og naturkost, og helseriktig kosthold blir derfor også viktig. Hun lager mat både til seg selv og familien, vennetreff og høytider, og vil gjerne teste ut nye matretter. Hun er ofte etablert i eget hjem, og dermed er interiør en viktig kilde til kos og inspirasjon, og KK er hennes favoritt å hente dette fra!Mer informasjon om annonsepriser og utgivelsesplan for KKÅrets nyskapningI tillegg til å bli kårets til årets magasin, vant KK også prisen for Årets nyskapning, for KK Bazar, som er et nytt motekonsept. Dette er en motespesial som er et «blad-i-bladet» og det kommer tre slike spesialutgaver til av KK i løpet av året.Uke 25 med materiellfrist 20. maiUke 36 med materiellfrist 9. augustUke 48 med materiellfrist 1. novemberMerkevaren KK står sterkere enn noengang og her på KK.no kan du hver eneste dag få tips, råd og anbefalinger. Med demografisk tyngdepunkt i alder 20-29 år utfyller også KK.no bladet slik at du som annonsør når et stort volum av kvinner i et modus hvor de søker inspirasjon og motivasjon. Mer informasjon om KK.no
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger