STYLET SLITEN: Pamela Anderson ser ut som hun har sett bedre dager i Vivienne Westwood-kampanjen som preger bybildet i London i disse dager. Modellen til høyre i bildet er ikke navngitt. Foto: All Over Press
STYLET SLITEN: Pamela Anderson ser ut som hun har sett bedre dager i Vivienne Westwood-kampanjen som preger bybildet i London i disse dager. Modellen til høyre i bildet er ikke navngitt. Foto: All Over Press Vis mer

Mote

Slik har du ikke sett Pamela før

Pamela Anderson ser mildt sagt herpa ut i designervenninne Vivienne Westwoods siste reklamekampanje.

Publisert










Mange ble forundret da motebransjens grand dame, Vivienne Westwood, og skuespiller, modell og rock’n’roll-babe Pamela Anderson (42) fant hverandre og ble venner.

The Sunday Times fortalte historien om det bisarre vennskapet da Westwood først annonserte at hun skulle bruke Anderson som modell i reklamekampanjen for sitt nye merke, Gold Label høsten 2008.

Fra to forskjellige verdener

Westwood er en britisk gigant i moteverdenen. Hun har laget klær siden 70-tallet, og har fått æren for å ha skapt stilen til pønkbandet Sex Pistols. Pønkdronningen elsker mote som gir mening, og dedikerte en hel kolleksjon til punk og anti-terrorisme.

Anderson er kjent for sin rolle som CJ i «Baywatch» og for sine mange Playboy-opptredner. Men mest kjent er hun antakelig for sine store silikonpupper.

LES OGSÅ: Dette bør du vite om silikon

De to møttes på en av Westwoods motevisninger i London høsten 2008, og designeren ble så fascinert av den barmfagre blondinen at hun spurte henne om å være modell i hennes nye reklamekampanje. Anderson hadde lenge vært fan av Westwoods formframhevende klær, og takket umiddelbart ja.

Pam beskrev sitt rolleskifte slik for The Sunday Times:
– I går var jeg betraktet som mykporno, men i dag er jeg kunst.

Nå samarbeider hun altså igjen med designervenninna med det store, oransje håret og den crazy stilen.

Ikke akkurat et stilikon

Et av 90-tallets aller største sex-symboler har slitt med økonomien i det siste. Kanskje Westwood-annonsene kan gi den falmende stjerna noen kroner på kontoen, slik at hun og sønnene kan flytte ut av campingvogna de bor i.

Trendtoppens lesere er ikke nådige i sine beskrivelser av Pamelas motevalg:
– Hun ser ut som en vaskeklut, skriver en leser.

Puppeglipp og trusetitt

I mars 2009 viste den tidligere Baywatch-stjernen og Playboy-modellen fram den ene brystvorten da hun gikk modell på nettopp Vivienne Westwoods motevisning.

Også Rihanna har klart å vise fram litt mer enn planlagt i forbindelse med motedronningens show. Å krysse beina med ultrakort skjørt på, kan være en utfordring, og det fikk superstjernen erfare da hun blottet trusa foran Westwood og hennes publikum.

Politisk engasjert

Vivienne Westwood er en ekstenrisk og engasjert dame, som ikke kvier seg for å provosere eller overraske. Dessuten kan det virke som om hun elsker å bryte reglene.

Under sin visning under moteuken i Paris i oktober 2008, var temaet gjenbruk, i anledning finanskrisen, og hvordan man kan bli fjong og fabelaktig uten å bruke en krone.

Også Pamela Anderson har sine kampsaker. Hun har stilt opp uten en tråd for dyrevernorganisasjonen PETA ved en rekke anledninger. I juli i år ble et av bildene hennes for nettopp PETA nektet publisering i Canada . Lokale myndigheter mente det var kjønnsdiskriminerende.

Mens den tidligere Baywatch-stjernen protesterer mot bruk av pels og skinn, designer venninnen Vivienne Westwood klær av nettopp disse materialene. Utrolig hva et vennskap kan tåle...

ANNONSEN: Pamela Anderson for Vivienne Westwood Gold Label. Foto: All Over Press
ANNONSEN: Pamela Anderson for Vivienne Westwood Gold Label. Foto: All Over Press Vis mer
FOR ET PAR: De to damene legger ikke bånd på seg selv, ei heller på British Comedy Awards i London i fjor. Foto: All Over Press
FOR ET PAR: De to damene legger ikke bånd på seg selv, ei heller på British Comedy Awards i London i fjor. Foto: All Over Press Vis mer

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer