Kk-ekspertene

Stramme opp kroppen

Publisert
Sist oppdatert
Spørsmål: Jeg er 175 høy og veier ca 62 kg. Jeg er absolutt ikke overvektig, men føler at jeg har litt for mye fett på magen og er litt for lite «stram». Trener 2 - 3 ganger i uka. (I dag har jeg også begynt å sykle til jobben, ca 30 min en vei). Trener to ganger
på sats (styrke eller sal, alt ettersom) også prøver jeg å jogge en dag. Føler likevel at både form, vekt og kroppsfasong er status quo. jeg har vært veldig aktiv tidligere, og gikk
Vasaloppet i vinter. Men vil bli litt sterkere og gjerne få flat mage - selv om jeg begynner å tro at det er umulig ;-) Har du noen tips til hvordan jeg kan legge opp treningen? Tre ganger i uka er realistisk, kanskje fire en gang imellom.
Ragnhild

Svar: Treningsopplegget ditt virker både fornuftig og bra, dessuten vil den ekstra innsatsen med å sykle til jobben gi god uttelling. Om følelsen din er at du ønsker å stramme opp synes jeg at du skal konsentrere deg litt mer om styrketrening. Bruk de suverene SatsStyrke-timene med skikkelig motstand på vektstangen, og få et program i treningsstudio i tillegg.

Kostholdet ditt kan du også se over, husk mye grønt, grovt og uforedlet. Dropp mest mulig hardt fett og sukker.

Til slutt - flat mage er ikke det mest naturlige for kvinner, så det kan være smart å ikke trakte etter naturstridigheter. Bedre med en sunn, frisk og veltrent kropp, synes nå jeg :-)

Jill Jahrmann
treningsekspert
jill@kk.no

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer