Trening

To ganger i uken

Publisert
Sist oppdatert




Spørsmål: Når jeg leser om trening, virker det som om man må drive med både yoga, styrketrening og kondisjonstrening for å få god effekt og ha det bra med seg selv. Helst skal man vel blande aerob og anaerob kondisjonstrening også – og trene pilates? Selv har jeg maks tid til å trene to ganger i uka. Hva skal jeg velge?
Ninna

Svar: Du trenger ikke å gjøre alt, og det viktigste er faktisk at du driver med trening du liker når du først trener. Da har du nemlig best sjanse for å opprettholde treningen. All trening er bra trening, men om jeg skal anbefale deg noe spesielt, vil jeg si at en form for kondisjonstrening er det viktigste grunnlaget. Om du i tillegg får tid til noe styrketrening er det suverent. Du kan for eksempel legge opp til å trene 40–45 minutter kondisjon pluss 15–20 minutter styrke i hver økt. Da trenger du ikke å velge det ene eller det andre. Om du er veldig glad i yoga, synes jeg du skal bruke den ene en i uka på dette, da holder det med én dag kondisjon og styrke i tillegg. Er du så flink at du opprettholder to dager i uka jevnt og trutt, gjør du en kjempeinnsats for både helse og velvære på alle måter.

Jill Jahrmann
treningsekspert
jill@kk.no

To ganger i uken
Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vil du logge inn før du fortsetter?

Det koster ingenting, men det hjelper oss med å tilby deg en bedre leseropplevelse.

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer