Trening

Trening i ferien

Publisert
Sist oppdatert
Spørsmål: Jeg har trent i et halvt år nå, og ser hvor lag tid det tar og trene opp kroppen. Jeg er 155 cm høy og veier nå 61 kilo. Jeg har merket at jeg har fått en fastere kropp og synes vekta er ganske ok. Håper jeg klarer og kvitte meg med litt mer fett på mage og utside lår før ferien. Men jeg har også merket hvor fort kroppen «forfaller» og gruer med litt til fire ukers ferie.

Har du tips om hva man kan kjøpe og ta med seg i ferien? Slik at jeg kan ta litt øvelser i tillegg til og gå turer. Jeg er redd turer i seg selv ikke er nok når jeg nå har trent tre til fire ganger i uka. Da går jeg på tredemølle først, og så tar jeg øvelse med apparater for armer, mage, lår og rumpe. På forhånd takk for en kjempefin side med masse gode tips!
Nina

Svar: Fire uker kan oppleves som ganske lenge, men du trenger jo ikke å sitte helt stille? I stedet for å bruke tredemøllen til å gå på kan du legge ut på raske, effektive turer hver eller annenhver dag. I tillegg kan du gå til innkjøp av en treningsstrikk, en sånn med håndtak i begge ender. Med den kan du trene hele kroppen. Du finner helt sikkert en dvd på nettet med øvelser, eller du kan kjøpe boka Litt Lettere som jeg er en av forfatterne på, og bruke strikkprogrammet der.

Se også over øvelsesprogrammene som ligger på KK sin hjemmeside. Mange bra øvelser du kan bruke der!

God ferie, ta deg tid til å nyte også!

Jill Jahrmann
treningsekspert
jill@kk.no

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer