Tyvstartet - gikk ned 5 kg på to uker

I åtte uker følger vi i Susana og Morten sin Roede-trip til en bedre helse og livsstil. Begge vil gå ned 15 kilo i vekt, klarer de det?

ROEDE - REALITY

Flash photography, Clothing, Joint, Shoe, Shoulder, Leg, Black, Fashion, Neck, Sleeve

Roede har hjulpet tusenvis av nordmenn med å få et bedre liv. Gjennom kurs hjelper de deg til å endre livsstil slik at du både går ned i vekt, får mer energi og generelt en bedre helse. Roede starter året med å gi to personer en unik mulighet til å endre livsstilen totalt, nemlig Susana fra Løten og Morten fra Ski!

BLI KJENT
Bedre helse for å bli gravid

- Vi har nå drevet med IVF i snart to år, men etter fem innsett har ingen av eggene festet seg. Det har opptatt veldig mye av min hverdag. Vi har jo ikke fått noen grunn til at det ikke fester seg, men det eneste jeg kan gjøre, er å gjøre noe med helsa mi. Det er hovedårsaken til at jeg vil være med på dette. Det har bare gått ei uke, men jeg føler meg bedre allerede.


Les mer om Susana: – Har slitt med vekten hele livet

Flash photography, Dog breed, Smile, Couch, Comfort, Bulldog, Carnivore, Fawn

Susana, 33

- Mitt største problem er at jeg spiser altfor sjeldent. Jeg spiser altfor mye når jeg først spiser, sånn som kommer til å skje nå. Kjempesulten. Vært ute og måka snø og gått tur i snart tre timer, og jeg har bare spist lunsj i dag.

Dag 1

Nose, Cheek, Lip, Hand, Mouth, Arm, Eyelash, Tooth, Jaw, Ear

– Typisk! Har knapt nok spist i dag, og ikke spist siden lunsj! Så må ha sjokolade mens jeg lager middag.

– Jeg har lært litt, så nå har jeg begynt å spise litt før jeg skal trene, gå tur eller måke snø. Det hjelper, for nå er jeg ikke så fysen før jeg begynner å lage mat, og jeg kjenner ingen “ulvehunger” lengre.

Dag 2

Før spiste jeg kun to måltider om dagen, litt lunsj og en stor middag. Middagen besto av to porsjoner, gjerne med litt småspising mens jeg lagde middagen.

– Jeg har vært skikkelig dårlig med frokost. Selv om jeg har fri har jeg ikke spist frokost. Men nå forbereder jeg frokost kvelden før slik at jeg kan ta med meg maten på jobb når jeg begynner kl 6. Det er faktisk greit å få i seg frokost!

Dag 5

– Jeg finner mange oppskrifter og tips til frokost på Roede-appen. Den er helt genial!


Prøv Roede-appen gratis i 14 dager!

Susana elsker majones, og hun får lov til å spise det selv om hun skal gå ned i vekt. Det handler om mengde!

– Sist uke gikk jeg ned 0,8 kilo. Med det nye kostholdet føler jeg meg mye mindre oppblåst!


– Appen er helt genial, og her om dagen fikk jeg toppskår med 10 poeng uten at jeg tenkte på det. Det er motiverende!

Font

DAG 2
Tittel som passer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

– Det har gått opp et lys for meg! Jeg har trodd at nøtter har vært så mye sunnere enn rundstykker, og i helgene har jeg tenkt at jeg har vært flink når jeg har byttet ut varme rundstykker med nøtter. Men det er jo kjempemasse kalorier i nøtter, så man skal kun spise noen få.

– Jeg er skikkelig konkurransemenneske! Nå som skaden på føttene til Rocky (hunden) er bra igjen kan jeg gå lengre turer. Målet er 20000 skritt om dagen. Men i det siste har det vært så glatt, så det har vært vanskelig å få til. Da blir jeg skikkelig sur!

Walking shoe, Footwear, Sneakers, Liquid, Font

– Nå får jeg til å trene tre ganger i uken. Jeg drar på senteret i helgene og trener nede i kjelleren når jeg har fri på morgenen.


– Oppgave til nest uke er å spre måltidene utover hele dagen. Jeg har nemlig vært livredd for å være sulten på kvelden før jeg legger meg. Men jeg har jo ikke vært det, så siste måltidet mitt på kvelden har jeg spist fordi jeg må for å få i meg nok kalorier.

Trening kan være skikkelig ork, og er det noen som i det hele tatt liker magerulla!!! Men det er en skikkelig god følelse etterpå, da!

– De nye matvanene gjør meg mer opplagt! Jeg sovner ikke på sofaen hver ettermiddag lengre, og det føles som om jeg sover bedre på natta.

– I snart to år har jeg prøvd å bli gravid med IVF-behandling. Men ingen av de fem innsett har festet seg. Det føles godt med nytt fokus, for behandlingene har opptatt mye av tankene og livet mitt. Det er lett å grave seg litt ned.

Dag 10

Smile, Shelf, Bookcase, Shelving, Jacket

Morten, 42

BLI KJENT
Målet er å klatre Galdhøpiggen

– Jeg tjuvstartet med Roede-appen, og begynte å utforske den med en gang jeg fikk den før jul. Da jeg kom på først møtet, viste det seg at jeg allerede hadde gått ned 5 kilo på to uker! Jeg veide altså mer da jeg meldte meg på enn det som står som kilo-status ved start.

Les mer om Morten: – Jeg stod opp og spiste om natta

– Vi har alle våre fjelltopper, både fysisk og mentalt. Jeg vil gå ned i vekt for å få tilbake glød og positiv energi. Jeg har prøvd å bestige Galdhøpiggen før, men har ikke klart det. Målet er å klare det nå.

Jeg merker veldig godt på bukser og belter at jeg har gått ned i vekt!

– Jeg har ikke eid mengdebegrensning. Det har jo hendt at jeg ikke har klart å spise opp porsjonen min. Da går det en liten stund, og så går resten ned. Dagens middag: 350 gram biff, halv paprika, halv løk og en hel pose med potetmos. Borte. Kanskje jeg tar meg en øl til dessert?

– Det er to grupper med herrekurs, en for de yngre og en for litt eldre. Jeg går på kurset for de som er eldre enn meg fordi det passer tiden min best. Men jeg lærer veldig mye av det, for på et tidspunkt kommer jeg dit de er i dag!

Dag 2

Al dente, Staple food, Tableware, Noodle, Recipe, Ingredient, Pasta, Plate

– Jeg spiser veldig mye mer grønnsaker, og jeg får faktisk i meg alle fargene. I dag spiste jeg både lilla, gule, grønne og røde grønnsaker. Dessuten blir porsjonene mye større og middagen mer fargerik.

Dag 4

– Nå har jeg vært på to Roede-kurs, og i løpet av den perioden har jeg gått ned enda to kilo. Jeg trener nesten hver dag, både for bedre helse og for å ha noe å gjøre. Jeg kjeder meg veldig fort, og om jeg ikke drar angrer jeg.

Table, Tableware, Beard, Eyewear, Cool

– Nå har jeg vært på to Roede-kurs, og i løpet av den perioden har jeg gått ned enda to kilo. Jeg trener nesten hver dag, både for bedre helse og for å ha noe å gjøre. Jeg kjeder meg veldig fort, og om jeg ikke drar angrer jeg.

– Jeg merker på humøret at jeg spiser mer plantebasert mat. Samarbeidet på jobben går mye enklere, og jeg takler kunder som har dårlige dager mye bedre!

Facial expression, Nose, Smile, Head, Hand, Hairstyle, Eye, Vertebrate, Happy, Sharing

– Det hender at jeg fortsatt våkner opp om natta med søtsug. Da står jeg opp og drikker et glass vann, og tvinger meg tilbake til senga. Det funker.

– Sjekk dette tilbudet på Grandiosa! Vanligvis ville jeg benyttet meg stort av dette, for jeg liker Grandiosa. Lettvint når man er sulten! Men jeg sto over. Jeg må rett og slett la være å kjøpe pizza for ikke å spise opp alt på en gang.

– Største utfordringen når jeg har sønnen min er at han er veldig flink til å dele. Han spør om jeg har lyst på godteriet hans, men jeg vet at om jeg tar i mot en liten ting, har jeg lyst på mer.

– Et godt fristelsestips: Jeg får tilbud om godsaker på jobb hele tiden. Tipset er å spise maten din først slik at blodsukkeret går opp, og så kan du se om du fortsatt har lyst på. Sjansen er stor for at du faktisk klarer å motstå fristelsen.

Roede-appen

Appen er et helt essensielt verktøy i Roede, som hjelper deg til å bli bevisst på hvor mye du spiser, hvor ofte du spiser, hva slags mat du får i deg og hvilke næringsstoffer de inneholder.

Prøv Roede-appen gratis i 14 dager


Appen viser blant annet hvor mye vann, fiber, karbohydrater, fett og proteiner du trenger i løpet av en dag, samt hjelper deg til å spise oftere gjennom hele dagen slik at du ikke går på en “smell” når kvelden kommer.

En kostholdsscore viser deg kvaliteten på næringsinntaket ditt, og det er lett å la det gå sport i å få høyest mulig score. Alt over 7 er bra, og den positive “bivirkningen” er at du går ned i vekt, får mer energi og glød.

På appen finner du også 1500 oppskrifter!

Dette er ROEDE

En leverandør av livsstilstjenester som støtter og veileder deg til å gjøre gode valg. Roede ser på kosthold, trening og søvn som en helhet, der alle faktorene er like viktige for en god helse og livskvalitet.

  • Kurs med ukentlige oppmøter er deres beste verktøy for en varig livsstilsendring. De har flere kurstilbud, både nettbaserte og med fysisk oppmøte.
  • På kursene lærer du om hvordan sette sammen et riktig og variert kosthold, samt bli bevisst på hva du putter i munnen. Spis det du elsker, men ha kontroll på mengden og hyppigheten.
  • På kursene vil du bli bevisst på din fysiske aktivitet og ditt søvnmønster
  • I tillegg til undervisning, støtte og samhold på kursene får du individuell oppfølging hver eneste uke.
  • «Bivirkningen» er vektnedgang, mer energi og bedre mental helse.




Material property, Font

Delta i undersøkelse om Roede

Dette er annonsørinnhold produsert av Aller Concept Store.Se våre annonsørretningslinjer eller kontakt oss på hallois@aller.com©2020 Aller Media AS | Personvernerklæring og informasjonskapsler

ANNONSØRINNHOLD

Font
Material property, Font
Material property, Font