Satser utenlands
Det Bergensbaserte designfirmaet Haltenbanken har designet profilen som presenterer kleskolleksjonen og som skal gjøre den til en merkevare også utenfor landets grenser.- Kari Traa er ikke noe stort navn utenfor Norge, derfor har det vært viktig å få fram det helt riktige uttrykket. Den visuelle helheten er en av nøklene til suksess, sier Traa.
LES OGSÅ: Norsk lampedesign til topps

Helhetlig fra Voss
Juryen var imponert over produktene og mente at den visuelle profilen til klesmerket er en hyllest til merkevaren Kari Traa og hennes utadvendte energi.Ifølge juryen kombinerer profilen feminin tradisjonsrik vossakultur med et tidsriktig formspråk som vil tåle tidens tann.
- Profilen legger grunnlaget for grafikken i kolleksjonene, og skal være lett å kjenne igjen - enten du ser en lue, en innpakket undertrøye, en plakat eller besøker nettsiden, sier designer Elise Sæle i Haltenbanken, som har jobbet med Kari Traa de siste to årene.
LES OGSÅ: Kopi eller ekte vare?
Utmerkelsen ble offentliggjort av Norsk Designråd på Designdagen 2007, som ble avholdt på Norsk Design og Arkitektursenter (DogA) torsdag 15. mars.
- Vi er et lite team som jobber tett sammen og det er selvfølgelig stort for oss å få Merket for God Design, sier Kari Traa i en pressemelding.
Ta en titt
Utstillingen av alle Merket for God Design-produkter vil åpne 23. mars og være åpen for alle ut april måned.LES OGSÅ: Kamp om gjeveste pris
Foto: Lasse Berre