Gaveinnpakning:

Julegaver med pynt

Gaveinnpakning kan nærmest være en kunstform, hvis du velger å pakke inn selv og sette ditt eget personlige preg på presangene.

Tips! Gå på utkikk etter fine tørklær, kjøkkenhåndklær og lommetørklær i bruktbutikker. De er supre å bruke til innpakning. FOTO: Skovdalnordic.com
Tips! Gå på utkikk etter fine tørklær, kjøkkenhåndklær og lommetørklær i bruktbutikker. De er supre å bruke til innpakning. FOTO: Skovdalnordic.com Vis mer
Publisert

Furoshiki – gaveinnpakning med gjenbruksstoff

Vil du spare både penger og CO2 i desember, kan du pakke inn presangene dine i en vakker stoffbit ved hjelp av den dekorative japanske bretteteknikken furoshiki. Opprinnelig ble denne teknikken brukt til tøy på badeanstalter, men i dag anvendes furoshiki til alt fra innpakning av gaver til hjemmelagde håndvesker og bærenett.

TRINN 1

Du trenger: Et stort, fint stykke stoff, saks og tørkede blomster eller lignende til utsmykning.

Klipp en bit rektangulært stoff i en passende størrelse, der endene til sammen når rundt hele presangen. Du kan eventuelt klippe med en taggete saks, så kantene får et fint sikksakkmønster. Denne metoden egner seg best til firkantede gaver. Det er lurt å velge et tykt og tett stoff, så unngår du at man kan se igjennom det.

TRINN 2

Legg stoffstykket flatt ut på et bord med de to lengste endene til henholdsvis din høyre og venstre side, og plasser gaven skrått i det ene hjørnet. Fold nå stoffet rundt pakken, et hjørne om gangen, og samle de lange endene i sidene i en stor knute midt på gaven.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer