STORE MED TRYKK: De digre putene med trykk er supertrendy også til våren, sier Cecilie Jacobsen fra Lexington.  Foto: Tone Ra Pedersen
STORE MED TRYKK: De digre putene med trykk er supertrendy også til våren, sier Cecilie Jacobsen fra Lexington. Foto: Tone Ra Pedersen Vis mer

Interiørnyheter

- Nordmenn blir aldri lei av disse

Putetrenden som bare varer og varer.



Stem her!

Hva synes du om putetrenden?



Da H&M Home åpnet sin første interiørbutikk her til lands i mars, ble det spådd at de store putene med rustikt trykk kom til å bli bestselgeren.

- Den type design er svært populært og er godt likt i alle aldersgrupper, begrunnet designer Evelina Söderberg.

Og populariteten har tydeligvis ikke blitt mindre. Putetrenden er minst like sterk til neste år.

MER INTERIØR: Nei, disse MÅ ikke være like

Elsker den!
 
99 (38%)
Liker den ikke
 
78 (30%)
Ok, men ikke helt min stil...
 
67 (26%)
Usikker
 
14 (5%)
BESTSELGEREN: - Denne kommer nok til å bli en bestselger. Old Glory-puten er det produktet vi har solgt mest av til våre forhandlere, sier Jacobsen. Lexingtons store puter koster mellom kr.400-700. Foto: Tone Ra Pedersen
BESTSELGEREN: - Denne kommer nok til å bli en bestselger. Old Glory-puten er det produktet vi har solgt mest av til våre forhandlere, sier Jacobsen. Lexingtons store puter koster mellom kr.400-700. Foto: Tone Ra Pedersen Vis mer

- Gjør stor forskjell

I alle fall hos interiørprodusenten Lexington.

- Slike puter med stort trykk har vært med oss en stund, men folk blir liksom aldri lei det, sier salgssjef Cecilie Jacobsen til KK.no.

- Ja, hvorfor tror du det?

- Det har jeg egentlig ikke et godt svar på. Men det kan kanskje være fordi slike puter gjør stor forskjell, tror Jacobsen.

- Vi nordmenn liker jo å ha en forholdsvis klassisk og ren base, og bruker andre ting til å piffe opp. Som for eksempel store puter med trykk. De gir sofaen et helt nytt liv.

(Artikkelen fortsetter under bildet.)






SKAL VÆRE SLITT: Trykket på vårens puter har en solbleket, vasket look. Putene skal se litt brukte ut, sier Cecilie Jacobsen.  Foto: Tone Ra Pedersen
SKAL VÆRE SLITT: Trykket på vårens puter har en solbleket, vasket look. Putene skal se litt brukte ut, sier Cecilie Jacobsen. Foto: Tone Ra Pedersen Vis mer

- Skal se slitt ut

Og skal du få den helt riktige looken i hjemmet bør de myke pynteputene ikke se flunkende nye ut.

- Det er et poeng at de skal se litt rustikke ut. Trykket på vårens puter har en solbleket, vasket look. Putene skal se litt brukte ut, sier Jacobsen.

- Når det er snakk om så store prints kan det være en fordel. Da ser det ikke så prangende ut.

(Artikkelen fortsetter under bildet.)






Andre trender for våren

Lexington er kjent for sin landlige, men herskapelige New England-stil. Og stort til neste sesong blir selvfølgelig den maritime trenden.

Nautiske motiver – som fyrtårn, båtvimpler og seilskuter – ser vi på både sengesett og puter.

Varene vil komme i butikk fra januar 2012.

Sniktitt på Lexingtons vår/sommerkolleksjon



Foto: Tone Ra Pedersen
Foto: Tone Ra Pedersen
Foto: Tone Ra Pedersen
Foto: Tone Ra Pedersen
Foto: Tone Ra Pedersen
Foto: Tone Ra Pedersen
Foto: Tone Ra Pedersen
Foto: Tone Ra Pedersen
Foto: Tone Ra Pedersen
Foto: Tone Ra Pedersen
Foto: Tone Ra Pedersen
Foto: Tone Ra Pedersen





Høstens interiørnyheter

Ikke helt klar for våren ennå? Ta en titt på høstnyhetene fra Kid Interiør, Skeidar, Åhléns, Ellos, Kremmerhuset, Indiska, Princess, Ikea og H&M Home.

Har du litt slunken lommebok for tiden, har vi dessuten tipsene som tryller om søppeldyngemateriale til nye, flotte møbler.

BESTSELGEREN: - Ja, denne kommer nok til å bli en bestselger. Old Glory-puten er det produktet vi har solgt mest inn til våre forhandlere.

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: