KKs treningsekspert

13 tips for å unngå stiv nakke på hjemmekontoret

KKs treningsekspert gir oss tipsene for at vi ikke skal stivne helt på hjemmekontoret.

HJEMMETØYING: Når man skal trene og tøye hjemme bruker man det man har - som et teppe. FOTO: Anette Haugerud
HJEMMETØYING: Når man skal trene og tøye hjemme bruker man det man har - som et teppe. FOTO: Anette Haugerud Vis mer
Publisert

Mange har ikke gjort tilstrekkelige tiltak for en optimal arbeidsstilling, trolig i håp om at vi snart er tilbake til normalen igjen. Etter all sannsynlighet skal du bli sittende slik lenger, så ta noen enkle grep nå for å unngå at kontorplagene kommer snikene.

Sitter du time ut og time inn på en uegnet stol? Jobber du på en liten laptop plassert på et litt for høyt bord? Det er nettopp nå du må prioritere ergonomi og legge inn pauser for å ivareta kroppen.

Muskel- og skjelettplager som vond rygg, stiv nakke og «musearm», er ofte relatert til statisk kontorarbeid og dårlige arbeidsstillinger. Heldigvis kan enkle tiltak og øvelser forebygge eller minske denne typen plager.

Her er de nyttige tipsene som kan hjelpe deg.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer