Vekt

3 gåturer i uka = stabil vekt

Du må ikke svette på treningssenteret for å unngå bilringer.

GÅ DEG SLANK: Det hjelper med en rask gåtur også, hvis joggeformen er på bånn. Foto: Colourbox
GÅ DEG SLANK: Det hjelper med en rask gåtur også, hvis joggeformen er på bånn. Foto: Colourbox Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Gåing passer veldig bra som en daglig treningform og kan hjelpe deg med å både oppnå og holde en sunn vekt, skriver Health Day News denne uken. Merk! I tillegg styrker du benmuskulaturen, du senker blodtrykket, klarner hjernen, øker humøret og blir mer motstandsdyktig mot forkjølelser og influensa, ifølge The Suns treningsekspert Nicki Waterman. Gå deg i form: Trening for tiltaksløseKanskje ikke så rart at stjerner som Pamela Anderson dumper treningssenteret totalt til fordel for gåturer. The American Academy of Orthopaedic Surgeons har følgende tips til deg som har lyst til å kaste deg på gåtur-bølgen: 1. Tenk fottøyBruk alltid et par gode sko, selv om du ikke planlegger å gå så langt. De bør gi støtte til hælene og anklene dine. Finn treningsgnisten2. Kjør intervallerGå i vanlig tempo i om lag fem minutter, øk så tempoet til du kjenner at hjertet slår raskere og du innhalerer mer luft og hold dette tempoet i et kvarters tid. Repeter prosessen wen gang til hvis du orker. Brenn fett hele dagen3. Få med armeneNår du går, se til å få med armene også. Slik trener du overkroppen mer effektivt samtidig. Bruk gjerne staver så er det lettere. Lær deg stavgang4. Tærne rett framGå med tærne pekende rett fremfor deg, altså: gå som om du gikk på en catwalk, bare uten å overdrive, men tenk altså en rett linje og ikke sleivete fra side til side. Kom deg opp av sofaen5. Opp med hodet Rett deg opp, hold inn magen og løft hodet. (Gjerne mens du synger: Vett i pannen, mot i brøstet, stååål i bein og aaarmer..) Flat mage på kjerring-måten6. Passelige skrittGå med lange skritt, men ikke så lange at det føles ukomfortabelt. Har du små korte ben så tar du selvsagt mindre skritt. Sjekk også ut fem på topp-grunnene til hvorfor det er så bra å gå. Disse og mye mer kan du lese her.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer