Yoga:

7 yoga-øvelser du vil elske!

Gi kroppen litt kjærlighet med disse øvelsene som gir både ro og fleksibilitet.

YOGA: Vi kan garantere at kroppen din vil elske disse 7 yoga-øvelsene. FOTO: NTB Scanpix
YOGA: Vi kan garantere at kroppen din vil elske disse 7 yoga-øvelsene. FOTO: NTB Scanpix Vis mer
Publisert

1.

Sitt med rumpa godt plantet i gulvet og beina i kors. Beveg overkroppen rundt i myke sirkler så langt ut du klarer i hver retning uten å miste balansen. Gjør først 5–10 sirkler til venstre før du bytter vei. Gjenta i tre minutter.

2.

Stå på alle fire med håndleddene rett under skuldrene og knærne rett under hoftene. Ha knærne i hoftebreddes avstand og hendene i skulderbreddes avstand. Spre fingrene litt ut så du får god støtte og kontakt med underlaget. Ha en lett bøy i albuene så du ikke overstrekker dem. Start med nøytral rygg før du svaier og ser opp mot taket. Deretter krummer du ryggen og skyver den mot taket samtidig som du ser inn mot magen. Veksle rolig mellom svei og krum rygg i to minutter.

LES OGSÅ: Yoga i 38 grader - hva er det godt for?

3.

Sitt med like mye vekt på begge rumpeballene. Len deg tilbake så du aktiverer magemusklene. Løft hælene når du har funnet balansen, og ha kun tærne ned i gulvet. Neste steg er å løfte beina og holde dem strake, mens du lener deg lengre tilbake. Prøv å slappe av i skuldrene og hold dem lave. Hold posisjonen i to minutter før du senker beina.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer