Stiv og støl

Bør du trene når du er skikkelig støl?

Bør man egentlig trene når man er så støl at man nesten ikke kommer seg ut av senga? KKs treningsekspert gir svaret.

STØL TRENING: Yoga og pilates kan være fin trening om du er skikkelig støl, men du kan også gå for mer klassisk kondisjon. FOTO: NTB scanpix
STØL TRENING: Yoga og pilates kan være fin trening om du er skikkelig støl, men du kan også gå for mer klassisk kondisjon. FOTO: NTB scanpix Vis mer
Publisert

Du kjenner sikkert følelsen. Stølheten som river i kroppen slik at det er vondt å snu seg i sengen! Stølheten som svir i lårene når du skal sette deg på toalettet og gå ned trappen! Stølheten som kicker inn når du har sittet i ro på jobb, for deretter å skulle reise deg etter en stund for å hente en kaffe ...

Beina lystrer ikke og du må krøke deg av gårde. Sannsynligheten er stor for at du var på trening i går eller dagen før, og gjorde øvelser og bevegelser du ikke har gjort på lenge. Kroppen har fått sjokk og svarer med stølhet. Hvordan skal jeg håndtere dette tenker du. Skal jeg dra på trening igjen etter jobb eller må jeg hvile av meg stølheten? Har jeg gjort noe galt? Kommer jeg noen gang til å gå normalt igjen? Svarene kommer her.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer