Mage

Flat mage med sjokolade

Sjokolade er en av fem trendy ingredienser som visstnok skal gi deg en flatere mage i år.

Flat mage med sjokolade
Publisert
Sist oppdatert
For antikkens grekere var olivenolje flytende gull. For aztekerne var sjokolade hellig og mandler var de reneste edelstener for Egypts faraoer. Avokado har dessuten vært symbolet på fruktbarhet i mange hundre år. Disse essensielle ingrediensene har ikke bare historiske røtter til felles, men også helsegevinster, skriver nettstedet Prevention.com.
  • Ta testen: Hvor sunt er kostholdet ditt?
  • Ta testen: Hva vet du om hva som er sunt?
  • Ta testen: Avslører du helsemytene?
  • De er proppfulle av den sunneste typen fettsyrer og skal både beskytte mot sykdom og gi deg en flatere mage, hevder ny forskning. De er blant annet del av den nye amerikanske dietten, The Flat Belly Diet, som er blitt veldig trendy i USA. Å spise en porsjon av utvalgre matvarene til hvert måltid skal hjelpe deg med å redusere fettet rundt magen, kontrollere kalloriinntaket og hjelpe deg ned i vekt, da spesielt rundt midjen. Her er oppskriften:

    1. Sjokolade

    Mørk sjokolade, revet i flak eller kuttet opp i små biter kan brukes til så mangt. Bruk: Som du vil, men få i deg en kvart kopp til hvert måltid. Dryss dem over kjæresten din eller på fastelavnsbollen, og spis med liv og lyst.
  • Trøstematen som virker
  • Sjokolade slår kyssing
  • Kakao kan gjøre deg frisk
  • 2. Nøtter og frø

    Mandler, cashewnøtter, pecan - eller pistasjenøtter. Eller rett og slett peanøttsmør. Her er det mye for en hver smak. Bruk: Få i deg to teskjeer til hvert måltid. Spis som snacks, dryss over salat eller knus og dryss over fiske– og kyllingfileter. Erstatt også det vanlige smøret med nøttesmør.
  • Derfor bør du spise nøtter
  • KK-ekspert Jeanette Roedes nøttetips
  • Næringsinnholdet i ulike nøttetyper
  • Valnøtter er sunnere enn olivenolje
  • 3. Avokado

    Husk at avokadoen skal være myk når den er moden, men ikke for myk – da kan den være dårlig. Bruk: Skjær i skiver og server med salat eller som forrett. Mos den gjerne sammen med lime juice, salt og pepper og server som dip. En kvart kopp til hvert måltid er nok.
  • Matoppskrift: Californiamaki - lag sushien selv
  • Matoppskrift: Dipp med avokado
  • Matoppskrift: Kyllingtortilla med avokado
  • 4. Oliven

    Svart eller grønn oliven, smak og behag.Bruk: Få i deg ca. 10 store olivener til hvert måltid. Servér som snacks, på pizza, i salater, pastaretter og ellers hvor du måtte lyste.
  • Oppskrift: Torsk med oliven i tomat
  • Oppskrift: Gresk salat
  • 5. Oljer

    Peanøttolje, olivenolje, solsikkeolje, sesamolje, soyabønneolje, pesto eller linfrøolje. Velg og vrak. Bruk: 1 teskje til hvert måltid, for eksempel ved å smøre litt på brødskiven eller helle litt over maten.
  • Slik velger du riktig matolje
  • Smakssett oljene selv
  • Ikke gå i fettfella
  • LES OGSÅ:
  • 50 kalori-killere
  • Alltid mett - like lett
  • Ikke gå i feite-fella
  • 8 råd som fjerner juleflesket
  • Den store diettguiden
  • Her er kostholdsfellene
  • Stjernenes syke sultekurer
  • Snarveien til gode matvaner
  • 7 middager under 500 kalorier
  • Spis deg til topps
  • Slik holder du deg ung
  • Lev lenger med sunne råd
  • 7 sorter til evig ungdom
  • Les artikkelen gratis

    Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

    Gå til innlogging med

    Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

    Vi bryr oss om ditt personvern

    KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

    Les mer