Mage

Flat mage på kjerring-måten

Selv stjernene ser dumme ut når de gjør dette, men jammen får de flotte mager.

Flat mage på kjerring-måten
Publisert
Sist oppdatert




Små grep kan gjøre turgåing til langt mer effektiv trening. For eksempel er «den nordiske turgåingen» med staver svært effektiv fordi den får med magen også. Det har kjendiser som Madonna skjønt for lenge siden, ifølge bloggen Star Diet Secrets.

  • Finn treningsgnisten
  • Bli sprek som stjernene
  • Kom deg opp av sofaen

    Her er oppskriften:

    Masse fordeler

    For det første får stavgang deg til å orke mer. Du får høyere puls, som igjen gjør at kondisjonen blir bedre og setter fart på fettforbrenningen. Du forbrenner 20 prosent flere kalorier når du går med staver, skriver Health.

  • Bli sprek som stjernene

  • Det føles også lettere å gå lenger, fordi stavene liksom trekker deg fremover. Stavgang er dessuten skånsomt mot knær og ledd, og spesielt reduseres belastningen på knærne hos overvektige.

  • Hollywoods hemmelige treningstips

  • Å gå med staver er dessuten en mosjonsform som gir god stabilitet, selv når underlaget er glatt eller ujevnt.

    Resultat: 284 kalorier forbrent på 45 minutter

  • Trening for tiltaksløse
  • Finn noen å svette med

  • Slik gjør du det:

    Stavene holdes inntil kroppen. Steget starter når hælen settes i bakken og slutter når tærne skyver ifra. Overkroppen er lett foroverbøyd og hoftene svinger naturlig. Skuldrene er lave og avspente. Staven settes i bakken på linje med hælen på motsatt ben.

    Gå i rask takt og ta lange steg. La armene svinge vekselvis opp til beltehøyde. Stavene skal gjennom hele bevegelsen peke diagonalt bakover. Vær bevisst på at armer og ben har naturlige, rettlinjede bevegelser.

    Stavgang er mest effektivt i økter fra 1 1/2 til 2 timer hver gang. Tempo og rytme skal være jevn, og pulsen bør ligge mellom 120 og 150 slag per minutt.

    Obs! Pass på teknikken:
  • Avslappede lave skuldre
  • Overkropp og hofter beveger seg naturlig
  • Føttene peker forover
  • Stavene holdes inntil kroppen
  • Hendene åpnes lett slik at stavene kan svinge forover uhindret
  • Tærne skyver ifra og hoftene brukes aktivt
  • Staven settes i bakken på linje med hælen på motsatt fot.
  • Stavene skal peke diagonalt bakover gjennom hele bevegelsen

    Tips!
    For å gjøre det enda mer effektivt; grip hardere rundt stavene og press dem ned mot bakken uten å la dem være nede i underlaget.

    Les hvordan du kjøper riktige staver her.

    Man kan saktens bli inspirert til å prøve stavgang når man ser den flotte magen til Madonna. Foto: All Over Press
    Man kan saktens bli inspirert til å prøve stavgang når man ser den flotte magen til Madonna. Foto: All Over Press Vis mer
  • Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer