Foto: All Over PressAll Over Press
Foto: All Over PressAll Over Press Vis mer

Sommer

Forbrenn maks i sommer

Visste du for eksempel at styrketrening øker forbrenningen din? Sjekk dette.

Starter du med dettte i dag slipper du følelsen av at rumpa gradvis siger nedover lårene i løpet av sommeren.

  • Ukeplan for et sunnere liv
  • 23 supertips for kvinner
  • 5 helseråd du bør følge

  • Spis frokost

    Dagens første måltid er kanskje også det viktigste? Det setter nemlig i gang forbrenningen, i stedet for at den dabber av fordi den tror at det er hungersnød og nødvendig å spare på den energien som måtte finnes i kroppen.
  • Frokosten som varer til lunsj
  • Frokost: 6 sunne forslag

  • Drikk te

    Studier viser at et inntak av grønn te etter trening setter fart på forbrenningen og forbedrer insulinsensitiviteten og glukosetoleransen i kroppen din.
  • Ikke le av dette: effekter av grønn te

  • Spis frukt

    Studier viser at vitamin C hjelper deg med å forbrenne fett. 75 milligram per servering er optimalt, tenk at en grapefrukt inneholder ca. 88 milligram. De fleste frukter som har et høyt innhold av vitamin C inneholder dessuten fiber som setter fart i sakene.
  • Flott og frisk med frukt
  • Juks deg fibersunn

  • Tren styrke

    Å bygge muskler er en ypperlig måte å få i gang stoffskiftet på. Personer med mye muskler har dessuten høyerer forbrenning når de hviler og er i stand til å forbrenne mer kalorier enn personer som ikke har noe særlig muskler.
  • Jills 10 beste treningstips

  • Få bukt med stresset

    Stress kan føre til tap av muskelmasse og senke forbrenningen. Derfor, prøv for eksempel yoga for å få vekk spenninger og blokkere ut alt det som stresser deg.
  • Finn din yogatype
  • Førstehjelp mot stress

  • Kom deg ut

    Studier viser at vitamin D har en effekt på vekten din ved at vitaminet hjelper deg å gå ned. Og hva er vel bedre enn en deilig tur i sola for å få en dose av vitaminet? Bare husk solbeskyttelse.
  • Kom i joggeform på seks uker

  • Drikk vann

    Å drikke vann forhindrer, naturlig nok, at du blir dehydrert. Men du visste kanskje ikke at dehydrasjon forsinker forbrenningen din? Når du er dehydrert forveksler du også gjerne sult med tørst og ender opp med å få i deg undødige ekstra kalorier.
  • Drikk vann/

  • Vær glad

    Det heter seg at en god latter forlenger livet. Latteren kan i alle fall øke hjerterytmen og stoffskiftet, ifølge en undersøkelse ved Vanderbilt universitetet Nashville. Ler du 15 minutter om dagen, kan dette bety et økt kaloriforbruk på 14.600 kalorier i året.
  • Bli gladere i dag

  • Spis mindre og oftere

    Fordel anbefalt daglig energiinntak på fem-seks måltider i løpet av dagen. Slik holder du forbrenningen gående gjennom hele dagen. Frokost, lunsj, middag og lett kveldsmat - i tillegg til mellommåltider/frukt.
  • Brenn fett hele dagen
  • Så mye kan du spise mellom

  • Få i deg kalsium

    En studie viser at kalsiumtilskudd i et år kan føre til en vektreduksjon på fem kilo. Kalsium gjør at fettforbrenningen øker.
  • Kosttilskudd som virker

  • Vær i aktivitet

    Også om du ikke er medlem på et treningssenter, se til å bevege deg i løpet av arbeidsdagene dine. Dersom du har kontorjobb, prøv å bevege deg mer på jobben og ta deg en gåtur i lunsjen. Gjør du det hver dag, da vil det gjøre en forskjell.
  • Slik overvinner du latskapen
  • Flat mage på kjerring-måten: lær deg stavgang

  • Sov nok

    For lite søvn forstyrrer både hormonene og forbrenningen din. Dermed er det også mer sannsynlig at du spiser mer mat enn kroppen trenger og ender opp med å legge på deg, ifølge flere nyere studier.
  • Ukeplan for et sunnere liv

  • Motivert? Slik kan du bli bikinifin på 6 uker.