Trening Etter Ferien

Har du sluntret unna med treningen i sommer? Slik kommer du i gang

- Etter en ferie vil man sannsynligvis ikke behøve så mange økter før man er tilbake.

KOMME I GANG MED TRENING: Tilbake til hverdagen, tilbake til rutinene. Slik setter du i gang med treningen etter late dager på ferie. Foto: NTB scanpix
KOMME I GANG MED TRENING: Tilbake til hverdagen, tilbake til rutinene. Slik setter du i gang med treningen etter late dager på ferie. Foto: NTB scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Har du sluntret unna med treningen i løpet av sommeren? Late dager på stranden med en bok kan riktignok være deilig, men nå står hverdagen for døren igjen og du skulle ønske du hadde vært litt mer aktiv.

Det er alltid litt hardt å starte opp de gode treningsrutinene igjen. Og hvis formen har dalt drastisk så blir det ikke akkurat lettere. 

LES OGSÅ: Så ofte bør du variere treningen din

Ifølge Ida Almenning, som er doktorgradsstipendiat ved NTNU, er det er individuelt hvor mye formen kan dale i ferien. Det er avhengig av hvor god form du var i før ferien, og hvor inaktiv du har vært i ferien. 

– Jo bedre form man har i utgangspunktet, jo vanskeligere er det å opprettholde. Da synker formen fortere og fallet er høyere. Dersom man i utgangspunktet bare har trent én til to ganger i uken, vil man sannsynligvis ikke merke noe før det har gått noen uker, sier hun til KK.no. 

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer