Heidi Klum

Hemmeligheten bak Heidis «superrumpe»

Med denne enkle øvelsen kan du oppnå det samme.

PÅ LØPETUR: Her er Heidi Klum på løpetur med personlig trener David Kirsch. Foto: All over press
PÅ LØPETUR: Her er Heidi Klum på løpetur med personlig trener David Kirsch. Foto: All over press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Supermodell og «Project Runway»-programleder Heidi Klum (38) er kjent for å ha en av de mest ettertraktede figurene i Hollywood.

Og til tross for at den tyske modellen har født fire barn og nærmer seg 40 år har hun en sprettrumpe de fleste kvinner bare kan drømme om.

LES OGSÅ: Heidi drakk én liter helmelk om dagen

YOGA: Heidi Klum trener yoga nesten hver eneste dag for å holde kroppen stram og fit.  Foto: All over press
YOGA: Heidi Klum trener yoga nesten hver eneste dag for å holde kroppen stram og fit. Foto: All over press Vis mer
RUMPEMESTEREN: David Kirsch er mannen som får stjerner som Anne Hathaway, Heidi Klum og Liv Tyler i form.  Foto: All Over Press
RUMPEMESTEREN: David Kirsch er mannen som får stjerner som Anne Hathaway, Heidi Klum og Liv Tyler i form. Foto: All Over Press Vis mer
FLOTT: 38 år gamle Heidi Klum har en kropp de fleste kvinner misunner henne.  Foto: All over press
FLOTT: 38 år gamle Heidi Klum har en kropp de fleste kvinner misunner henne. Foto: All over press Vis mer

«Master of the ass»









I likhet med en rekke andre kjendiskvinner i Hollywood har også Heidi en personlig trener og kostholdsrådgiver – nemlig David Kirsch, som også trener celebriteter som Anne Hathaway og Liv Tyler.

Kirsch, som tidligere har blitt omtalt som «master of the ass» (rumpemesteren) av supermodell Karolina Kurkova, hjalp Heidi tilbake i toppform etter alle de fire fødslene sine, og det er også ham hun takker for sin rålekre og slanke figur.

Ifølge 39-åringen er det daglige løpeøkter (45 minutter hver ettermiddag), samt styrketreningsøkter og yogatimer (hver morgen) med Kirsch som er årsaken til at hun har en fast og velformet bakende.

Sammen har de også utarbeidet en svært enkel styrke- og toningsøvelse for rumpa, som hun utfører et par minutter hver eneste dag, skriver Daily Mail på deres helsenettside (ekstern lenke).

LES OGSÅ: Slik får de stjerneleggene

Slik gjør du det:

  • Stå med skulderbreddes avstand bak et høyt trinn eller en plattform (på cirka 40 centimeter)
  • Hold en flaske vann eller en lett håndvekt i hver hånd
  • Plasser venstre fot på toppen av trinnet eller plattformen
  • Skyv kroppen opp (hele vekten) på trinnet/plattformen ved bruk av venstre hæl – helt til beinet er rett.
  • Løft høyre bein opp på samme måte og tråkk ned igjen, først med venstre bein, så med høyre (høyre bein skal ha en passiv rolle under hele øvelsen).
  • Gjenta 15 til 20 ganger før du bytter side og gjør det samme med høyre bein (da skal venstre bein være passivt).

    Mer info om Heidi Klum og David Kirsch treningsopplegg, finner du på Klums egen bloggside.

    LES OGSÅ: Få motetips fra Heidi Klum

  • Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer