Pris

Her bør du trene

Det er ikke likegyldig hvilket treningssenter du velger.

Veien til drømmekroppen går via det riktige treningssenteret. Foto: Pixland / Image Source
Veien til drømmekroppen går via det riktige treningssenteret. Foto: Pixland / Image Source Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Du har endelig bestemt deg for å melde deg inn på et treningssenter og komme i superform. Men stopp en halv, det kan lønne seg å lese dette før du betaler i dyre dommer for medlemskapet ditt. Full klaff mellom deg og senteret er nemlig helt avgjørende for motivasjonen og innsatsen din, ifølge nettstedet Life123.com.

  • Unngå vinterkiloene
  • Ta testen: Er du en slappfisk?
  • Ukeplan for et sunnere liv

  • 1. Kontrakt

    Det første du bør se på er om senteret «tvinger» deg til å binde deg opp for en lengre periode. Unngå sentre som ikke gir deg noen mulighet til å si opp medlemskapet før det er gått minimum ett år.

  • Sannheten om trening

  • 2. Pris

    Besøk eller ring til flere steder og sammenlikn prisen og det du får for den. Det er ikke slik at alle de mindre og uavhengige sentrene er de rimeligste heller. En god huskeregel er for øvrig å droppe dem som ikke kan gi deg en pris per telefon. Først når du har funnet noen med overkommelig pris, oppsøk dem og se om du liker fasilitetene og atmosfæren.

  • Jills beste treningstips

  • 3. Fasiliteter

    Hva er det som inspirerer deg til å trene? Er det å kunne avslutte økten med badstue og boblebad eller er det et godt tilbud av timer i sal: aerobic, pilates, yoga, boxing, stretching og frivekter. Eller er det kanskje det at du kan kombinere en time med for eksempel styrketrening med det å lære deg en ny sport som klatring på vegg eller magedans.

  • Velg riktig treningsform

  • 4. Gruppetrening

    De fleste treningssentre tilbyr gruppetrening i sal, men tilbudet varierer fra senter til senter. Bare husk at det ikke er antallet treningsklasser, men hvorvidt de appellerer til deg som teller. Husk at noen treningssentre tar ekstra betalt for gruppetrening, mens andre har dette inkludert. Finn ut hva som er viktig for deg og beregn prisen ut i fra det.

  • Snarveien til stram kropp

  • 5. Klientell

    Til sist bør du tenke litt over klientellet. Det siste du trenger er en ekstra unnskyldning til ikke å dra på trening, så det er viktig at du føler deg komfortabel. Dersom du blir litt utilpass av å trene sammen med pubertale gutter som pumper jern eller jenter i tjueårene med supertrendy treningstøy, finn et annet senter. Kanskje trives du bedre på et senter med kunder i alle aldre og fasonger?

    Mange treningsentre peiler seg faktisk inn på en bestemt kundekrets, så det vil være store forskjeller her. Og senterets målgruppe har også en viss innvirkning på hvordan de ansatte er som typer. Men er du i tvil, be om et par prøvetimer.

  • Ikke stink eller stønn

  • 6. Avstand

    Prøv å ikke velge et senter som er for langt unna bo - eller arbeidsplassen din. Tar det for lang tid komme seg dit er sjansen stor for at du nedprioriterer treningen. Er du typen som helst vil trene om morgenen før jobb, finn et senter i nabolaget ditt. Liker du trene rett etter jobb, finn et senter ved arbeidsplassen din. Nøkkelen til en veltrent kropp er å gjøre treningen til en behagelig og morsom fritidsaktivitet, ikke en ekstrajobb.

    LES OGSÅ:
  • Ukeplan for et sunt liv
  • 8 triks for flatere mage
  • Trening mot trøtthet
  • 8 knep som gir energikick
  • Treningstrendene vi ler av


  • Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer