Jogging

Jogg deg sprek

Slik kommer du inn i joggeformen - og blir der.

Jogg deg sprek
Publisert
Sist oppdatert
Spørsmål: Jeg er 38 år og har etter mange år begynt å løpe/jogge litt igjen.Har startet med å gå fort i fem minutter og løpe rolig i fem minutter, dette i en time. Andre uka går jeg fem minutter og løper rolig i ti minutter. Løper annen hver dag. Har du forslag til fortsettelsen?Linn-Anette
  • Hvordan bli en superjogger
  • 8 feil som ødelegger treningen din
  • Er du latere enn moren din?
  • Slik blir du fast i fisken
  • Svar: Jeg synes du skal holde på hvert nivå i mer enn en uke, gjerne i tre uker før du progredierer. Da gir du deg selv bedre forutsetninger for å lykkes. Jeg synes neste trinn kan være å redusere antall minutter gange med to, slik at du holder på 10 minutter jogg/tre minutter gange i noen uker. Deretter er det på tide med ti minutter jogg/ett minutt gange i noen uker før du går over til jogging hele veien.God tur!Jill Jahrmanntreningsekspertjill@kk.noLES OGSÅ:
  • Lyst å jogge?
  • Unngå å bli støl
  • 17 lekre grunner til å trene
  • Trenger jeg dyre joggesko?
  • Jogge eller steppe?
  • Jogging om morgenen
  • Jogging med vond rygg
  • Jogging på asfalt
  • Jogging for overvektige
  • Les artikkelen gratis

    Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

    Gå til innlogging med

    Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.