Boksing

KK tester Cecilia Brækhus' nye treningstime

- Knalltøft for hele kroppen!

Publisert
Sist oppdatert

KK.NO: Drømmer du om veltonede, sexy overamer? Øhh, JA tenker du vel nå. For hvem gjør vel ikke det? Da har vi gode nyheter til deg - Vi har funnet oppskriften!

Eller, i alle fall testet en ny treningstime der overarmene våre virkelig fikk kjørt seg! 

PowerHIT med Cecilia Brækhus

I samarbeid med treningskjeden ICON har bokseproffen Cecilia Brækhus (33) utviklet et nytt treningskonsept. Timen heter PowerHIT, og er basert på Brækhus favorittøvelser fra hennes egen trening i Berlin.

PowerHIT: Treningskonseptet PowerHIT finnes på alle ICON-sentre i landet.  Foto: Olav Stubberud
PowerHIT: Treningskonseptet PowerHIT finnes på alle ICON-sentre i landet. Foto: Olav Stubberud Vis mer

55 minutter med slag, skyggeboksing, kampstillinger, medisinballer, styrke og intervaller. Og det beste? Alle klarer faktisk å gjennomføre det!

Undertegnede hadde selv ingen bokseerfaring, men klarte raskt å sette seg inn i de ulike teknikkene, og ble både sliten, svett og fikk dessuten påfyll av ny energi! 

Se bilder her:  

Bruker boksing som mental trening

For Brækhus er det ikke bare den fysiske delen hun fokuserer på når hun bokser. Mye går også på det mentale.

- Man får ut negative tanker og føler seg sterk etterpå, sier boksestjernen, som kom på landslaget i boksing allerede som 16-åring. 

Hva er din motivasjon til å fortsette med dette?

- Du kan aldri bli utlært rett og slett. Man vil alltid bli bedre, og det er alltid mye man kan jobbe med! 

Noen kostholdstips du følger daglig du som trener så mye som du gjør?

- Jeg spiser gjerne hver fjerde time om mulig, og holder meg da til mindre måltider framfor store.

Skjønnhetstips?

TIME FOR ALLE: PowerHIT er en boksetime for alle, uansett erfaring eller treningsnivå, kan undertegnde skrive under på. Foto: Magnus Rønningen
TIME FOR ALLE: PowerHIT er en boksetime for alle, uansett erfaring eller treningsnivå, kan undertegnde skrive under på. Foto: Magnus Rønningen Vis mer

-Søvn! Sov så mye som overhodet mulig! Du ser bedre ut og jobber bedre. 

Derfor bør nordmenn trene mer boksing

- Boksing er gunstig om du ønsker trente armer og det er dessuten en treningsform som virkelig får opp forbrenningen. Du trener balansen, koordinasjonen, styrke, utholdenhet og det er samtidig veldig utfordrende, kan Brækhus fortelle.

Tidsklemma er jo en kjent sak for mange, og alle har kanskje ikke tid til å trene på et senter. Hva er din desidert favorittøvelse som man kan gjøre hvor som helst?

- Push-ups! Det er en genial øvelse. Hver gang jeg er ute og reiser, kjører jeg alltid litt push-ups på rommet og dips der jeg bruker sengekanten som støtte. Jeg har dessuten med meg et hoppetau og et par joggesko. Man trenger ikke mer! 

EFFEKTIV TRENING: Under en bokseøkt trener du både styrke, utholdenhet, koordinasjonen og balansen samtidig. Effektivt! Foto: Olav Stubberud
EFFEKTIV TRENING: Under en bokseøkt trener du både styrke, utholdenhet, koordinasjonen og balansen samtidig. Effektivt! Foto: Olav Stubberud Vis mer

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer