MAGEØVELSER  - DE MEST EFFEKTIVE: Ormen er en effektiv mageøvelse der du aktiviserer hele magen når du jobber.  Foto: KK
MAGEØVELSER - DE MEST EFFEKTIVE: Ormen er en effektiv mageøvelse der du aktiviserer hele magen når du jobber. Foto: KK Vis mer

Mageøvelser

Mageøvelsene som slår knockout på situps

5 alternativer du MÅ prøve.

Publisert

KK.NO : 28, 29, 30! PUH! Ferdig med 30 situps og tenker at den magen har fått kjørt seg?

Veien til en velrent mage, er dessverre ikke gjennom situps, slik mange trodde før. Ved situps utsetter du korsryggen din for smerter, og dessuten trener du mer hofteleddsbøyerne enn selve magmusklene.

Så hvordan skal du egentlig trene om du ønsker en flat mage?

Her får du en guide til noen av de beste mageøvelsene du kan gjøre!

OBS! Husk å rådføre deg med en personlig trener om du ikke er kjent med disse øvelsene fra før av. Pass på så du ikke svaier i ryggen når du trener magen på denne måten da dette kan øke risikoen for smerter/skader. 

LES OGSÅ: Maten som tar knekken på magefettet

Øvelsene som gir deg en veltrent mage

Når man skal trene magen handler det om å koble på kjernemuskulaturen. Trening som utfordrer både mage, rygg og balansen, er selve veien å gå dersom man ønsker strammere magemuskler. Test ut disse øvelsene neste gang du skal trene magen:

ORMEN. Start stående og bøy overkroppen men du kryper deg som en orm langs gulvet. Samme vei tilbake

Vis mer

Vis mer

EFFEKTIV MAGEØVELSE: Ormen er en effektiv mageøvelse der du aktiviserer hele magen når du jobber.  Foto: KK
EFFEKTIV MAGEØVELSE: Ormen er en effektiv mageøvelse der du aktiviserer hele magen når du jobber. Foto: KK Vis mer

ROTASJON MED VEKT. Finn en vekt du klarer å rotere rundt hodet mens du har en knekk i albueleddet. Stram mage og rygg!

Vis mer

Vis mer

Vis mer

BENHEV. Finn et stativ du kan henge i. Med bøyde ben trekker du bena mot deg, før du senker dem kontrollert ned! ( Om du ønsker å gjøre det vankeligere, kan du ha rette ben mens du hever og senker de kontrollert.)

Vis mer

KABELTRENING. Finn en kabel som du fester i samme høyde som kroppen. Før kabelen bakover mens passer på å holde kroppen rett.

RENEGADE ROW Stå i plankeposisjon med hendene plassert på to hantler. Før en og en hantel opp til brystet og ned igjen. Rolige bevegelser.

Vis mer

Vis mer

Vis mer

TRX FALL OUTS. Hold et godt grep i slyngen, men du sakte tipper deg fremover. Her må du stramme mage og rygg samtidig! Før deg sakt tilbake!

Vis mer

Slik trener du:

Gjør hver øvelse 10 ganger, 3 runder. En effektiv mageøkt som du definitivt vil føle etterpå!

LES OGSÅ: Derfor bør du ikke trene magen hver dag!

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer