Ny kropp på en måned?

Kropp

Ny kropp på en måned?

Ett ord: pilates.

Publisert
Sist oppdatert
Pilates, treningsformen som er utviklet av Joseph PIlates, er en form for styrke – og fleksibilitetstrening som passer for alle og som gir raske resultater, skriver Health 123.

Sjekk ut! En rekke gratis pilates-videoer finner du samlet her.

  • Slik får du trendkroppen

  • Ny kropp på en måned

    Noen få klasser skal nemlig være nok til at du merker en forskjell på hvordan kroppen din føles og beveger seg. En hel måned, og du skal kunne føle at du har fått en helt ny kropp og et økt energinivå.

    Det er enkelt å lære seg teknikkene, men du kan hele tiden utvikle deg ettersom du blir mer presis i utførelsen av hver enkelt øvelse, mer fleksibel og lærer deg å få med pusten. Når du lærer deg å puste riktig skal du i tillegg kunne oppnå økt energi og oppleve at du får økt lungekapasitet.

    Les mer om Joseph Pilates her!

  • Finn din yogatype
  • Yoga for ferskinger
  • Yoga inn i varmen

  • Styrker kjernen

    Pilates er nemlig spesifikke og konsentrerte bevegelser som er rettet mot kjernemuskululaturen i mage og rygg kombinert med pusteteknikker. Målet er å styrke og tøye musklene.

    Det litt spesielle ved denne formen for styrketrening er at hver bevegelse flyter nesten umerkelig inn i den andre. Slik oppmuntrer pilates kroppen til å lære og huske nye bevegelsesmønstre som du «tar med deg i hverdagen».

    Pilatesteknikkene gjøres både på gulvet, på en matte og akkompagnert av diverse utstyr som maskiner, baller, ringer og så videre. Det er 500 bevegelser i pilatessystemet som instruktørene tar utgangspunkt i når de utvikler sine egne programmer eller treningsklasser i pilates.

  • Best med ball
  • Øvelser med ball
  • Hjemmeutstyr

  • Passer for alle

    Og siden pilates ikke er kondisjonstrening på mer enn et lavt til moderat nivå, og fordi bevegelsene kan tilpasses den enkelte så passer treningsformen for alle. Har du vondt i ryggen for eksempel anbefales pilates.

    Hele poenget er jo nettopp at bevegelsene styrker for eksempel ryggmusklene uten å legge press på dem, akkurat som under 1.verdenskrig da Joseph Pilates testet ut teknikkene på krigsveteranene, og det med gode resultater.

    Merk! Yoga og pilates kan også gi deg drømmerumpa. Se bare her.

    Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer