Push-ups

Push ups-variantene som utfordrer balansen

Disse øvelsene gjør det gøy å trene push ups!

BOSUBALL: En bosuball kan brukes til mye annet enn bare å balansere på. Foto: Stine Hartmann
BOSUBALL: En bosuball kan brukes til mye annet enn bare å balansere på. Foto: Stine Hartmann Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Er du som oss og synes det kan bli litt kjedelig med vanlige push-ups av og til? Ensformig? Vi er så enige! Variasjon er viktig når det gjelder trening. Ikke bare vil du oppnå bedre resultater, du utfordrer også deg selv, noe som vil gjøre treningsøkten morsommere fra gang til gang.

Det fine med push-ups, er alle variantene og vanskelighetsgradene du kan legge til. Enten om du er nybegynner eller er godt vant med øvelsen, her er det noe for alle!

Mens vanlig push ups tar primært på brystmuskulaturen og triceps(bak armen), vil du i større grad jobbe med balansen, kjernemuskulaturen og den dype ryggmuskulaturen ved disse øvelsene!

LES OGSÅ: Tren deg til spretne pupper!

Christine Bjørnsen er personlig trener ved ELIXIA Bjørvika, og har satt sammen ulike varianter av push ups du bør teste!

Takk til ELIXIA Bjørvika for lån av lokale.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer