Selv 20 sekunder trening har effekt, ifølge ny studie

- Men det er viktig at du er klar over at dette ikke er noe vidunderkur.

INTERVALLTRENING: Er 20 sekunder trappeløp nok? Dette sier ekspertene. FOTO: NTB Scanpix
INTERVALLTRENING: Er 20 sekunder trappeløp nok? Dette sier ekspertene. FOTO: NTB Scanpix Vis mer
Publisert

Sist var det en syv minutters sirkeltrening det var snakk om, som ble så populær lesning i The New York Times at de laget en egen treningsapp.

Men nå har det kommet noe nytt - igjen: 20 sekunders trappeløp! Ja, du leste riktig, for nå skriver avisen at en studie viser at bare 20 sekunders rask klatring i trapper, gjort flere ganger om dagen, kan være nok for å forbedre formen.

Men er ikke dette å lure seg selv litt? For selv om vi skjønner at poenget er å komme heftig opp i puls i 20 sekunder, betyr det vel ikke at det er nok?

20 sekunder x 3 er en start

Natalie Totland, personlig trener og trenings-influencer fra Bergen, opplever at alt skal skje så kjapt for tiden og at alt handler om å finne en quick fix. Dietter, pulver, kurer, trening. Alt handler om hvor lite vi kan komme «unna» med.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer