KK-MILA: I år som i fjor møtes vi på Bislett Stadion. Over 6000 damer er påmeldt til KK-Mila nå på lørdag!  Foto: Emil Kjos Sollie
KK-MILA: I år som i fjor møtes vi på Bislett Stadion. Over 6000 damer er påmeldt til KK-Mila nå på lørdag! Foto: Emil Kjos Sollie Vis mer

Trening

Slik blir du klar for KK-mila!

Her er programmet for dagen og tips til hvordan du bør lade opp.

KK.NO - EGENANNONSE: Nå er det svært kort tid til KK-mila 2015 braker løs på Bislett Stadion. 

Med over 6000 påmeldte, skal vi lage Norges hyggeligste løpefest i hovedstaden!

(OBS. Det er ikke for sent å melde seg på - KKs bilettkiosk ved Bislett stadion holder åpent fredag 4. september fra kl. 12-19 og lørdag 5. september fra kl. 09.00-13.30.  Prisen er kr 600 +løperlisens kr 50. Ingen abonnentpris/rabattkode kan benyttes her. Kun kortbetaling.)

KLARE FOR KK-MILA: KK-redaksjonen er klare for lørdag!
KLARE FOR KK-MILA: KK-redaksjonen er klare for lørdag! Vis mer

Online påmelding er aktiv frem til fredag 4. september kl. 12!

Dersom du er en av dem som skal løpe, har du sikkert en del spørsmål rundt arrangementet, hva du bør spise, hvordan du bør varme opp etc. Og ikke minst, hvordan løypa blir!

God stemning

På lørdag vil Bislett Stadion åpne klokken 09.00 for registrering og utdeling av startnummer, og åpningsshowet dras i gang kl 13.00 av konferansier Sigrid Bonde Tusvik.

- Jeg husker det var en helt fantastisk dag da jeg var der i 2013, og det var helt rått å se hvor mange som løp. Jeg er dypt imponert over de som løper, sier Tusvik.

Slik blir lørdagen på Bislett Stadion:

Kl. 09.00 Registrering, utdeling av startnummer (Obs. det kan lønne seg å hente startnummer fredag 4. september mellom klokken 12 og 19 på Bislett stadion). 

Kl. 13:00 Oppvarmingsshow på scenen

Kl. 14:30 Start 5 km

Kl. 16:00 Start 10 km

HER FINNER DU RESULTATLISTEN ETTER MILA!

Etter løpet: Uttøying med yogaekspert Vibeke Klemetsen.

Følg KK Mila på Facebook og på Instagram!

Legg ut bilder under #kkmila2015!

Mer info om løpet, ruta etc. finner du her!

REDAKTØRENS FØRSTE LØP: KK-redaktør Ellen Wisløff er klar for sitt første løp.
REDAKTØRENS FØRSTE LØP: KK-redaktør Ellen Wisløff er klar for sitt første løp. Vis mer

Slik lader du opp!

Når det gjelder selve lørdagen, kan det være greit å spise noe du er vant til, mener løpsentusiast Gunnhild Magnussen. Hun testet løypa i fjor.

- Til frokost bør du spise noe du er vant til, og som du vet det går bra å spise før du skal løpe. Hvis du er vant til å spise havregrøt, spiser du det, og hvis du er vant til å spise to brødskiver med pålegg, spiser du det.

En times tid før løpet kan du ta deg en liten snack, for eksempel en banan, yoghurt, en håndfull nøtter og rosiner, eller noe annet du liker å spise før trening.

Meld deg på nå!

Disponer kreftene riktig

Sist, men ikke minst, har hun et tips til selve løpet: 

- Prøv å disponere kreftene godt og finne en god, jevn fart som du klarer å holde gjennom hele løpet. Du skal bli skikkelig sliten, men du skal også klare å komme deg i mål. 

- Føles kroppen grei når du er halvveis i løpet, kan du øke farten litt hvis du klarer. Motbakkene føles ofte lettere hvis man korter litt ned på skrittlengden.