Du leser nå KK pluss

Trening:

- Slik bør du trene i 30-, 40-, 50,- og 60-årene

Spesielt én ting blir viktig jo eldre vi blir.

TRENING: Styrketrening har mange fordeler, men med årene mister vi mye muskelmasse. FOTO: NTB Scanpix
TRENING: Styrketrening har mange fordeler, men med årene mister vi mye muskelmasse. FOTO: NTB Scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det er vanlig at formen faller litt når vi blir eldre. Det betyr imidlertid ikke at det for sent å begynne å trene når vi er litt «oppe i åra», for man har faktisk sett at effekten treningen har er like god uansett.

All bevegelse er bra, uansett alder, men i takt med at alderen øker så kan det være lurt å fokusere mer på noen ting.

Sarkopeni er navnet på prosessen vi gjerne også kaller aldersrelatert tap av muskler. Vi mister omkring en tredjedel av muskelmassen i løpet av alderdommen, men det er absolutt ikke noe vi ikke kan påvirke.

Du kan nå betale med

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer