Du leser nå KK pluss

Trening:

- Slik bør du trene i 30-, 40-, 50,- og 60-årene

Spesielt én ting blir viktig jo eldre vi blir.

TRENING: Styrketrening har mange fordeler, men med årene mister vi mye muskelmasse. FOTO: NTB Scanpix
TRENING: Styrketrening har mange fordeler, men med årene mister vi mye muskelmasse. FOTO: NTB Scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det er vanlig at formen faller litt når vi blir eldre. Det betyr imidlertid ikke at det for sent å begynne å trene når vi er litt «oppe i åra», for man har faktisk sett at effekten treningen har er like god uansett.

All bevegelse er bra, uansett alder, men i takt med at alderen øker så kan det være lurt å fokusere mer på noen ting.

Sarkopeni er navnet på prosessen vi gjerne også kaller aldersrelatert tap av muskler. Vi mister omkring en tredjedel av muskelmassen i løpet av alderdommen, men det er absolutt ikke noe vi ikke kan påvirke.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

KK Pluss - mer av virkeligheten

Over 50 kvalitetsartikler hver måned. Prisvinnende reportasjer og avsløringer. Premium format og lekker presentasjon

199,-/måned

ABONNER PÅ KK PLUSS NÅ

(Fornyes automatisk til 199,-/måned)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer