Du leser nå KK pluss

Slik bør du trene i 30-, 40-, 50,- og 60-årene

Ekspertene er sikre: Spesielt én type trening blir viktigere jo eldre du blir. Og ingen annen aktivitet kan sammenlignes med den effekten det gir.

TRENINGSGLEDE: Her får du konkrete tips og råd til hvordan du bør trene fra 40-årsalderen - og det handler langt ifra om å løpe fortest eller løfte tyngst. Foto: NTB
TRENINGSGLEDE: Her får du konkrete tips og råd til hvordan du bør trene fra 40-årsalderen - og det handler langt ifra om å løpe fortest eller løfte tyngst. Foto: NTB Vis mer
Publisert

Det er helt vanlig at formen faller litt når vi blir eldre. Det betyr ikke at det for sent å begynne å trene når vi er litt «oppe i åra», for man har faktisk sett at effekten treningen har er like god uansett.

Først det aller viktigste: All bevegelse er bra, uansett alder. Men i takt med at alderen øker så kan det være lurt å fokusere mer på noen ting.

KK Pluss - mer av virkeligheten

Få tilgang til alt innholdet på KK.no:

Eksklusive kvalitetsartikler

Prisvinnende reportasjer og avsløringer

Premium format og lekker presentasjon

PRØVETILBUD

1,- første måned

JA TAKK! JEG VIL PRØVE KK PLUSS

(Fornyes automatisk til 199,-/mnd)

999,- / år

ÅRSABONNEMENT

(Fornyes automatisk til 999,-/år)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer