Trene Ryggen

Slik bør du trene ryggen

Svak ryggmuskulatur øker risiko for smerter og skader.

KK.NO: I webtv-serien «Stram opp med Anne Marte», som publiseres en gang i uken frem til rett over jul, gir KKs treningsekspert Anne Marte Sneve (31) deg enkle, effektive og brukervennlige treningstips.

Og det beste av alt er at øvelsene kan gjøres hjemme i din egen stue!

(se alle episodene nederst i saken)

LES OGSÅ: Stram opp mage, rumpe og lår

Viktig å trene ryggen

- Å trene ryggmuskulaturen er veldig viktig for å ha en symmetrisk og «frisk» kropp. Alt for mange av oss sitter mye i løpet av dagen i en «foroverlutet» posisjon foran dataen, forklarer Anne Marte. 

-  Dette vil påvirke holdningen vår, og over tid kan dette gjøre brystmuskulaturen vår kortere, ryggmuskulaturen vår svakere og forårsake vondter og smerte i nakke, skuldre eller rygg. 

- I videoen  viser jeg to øvelser på bakside av kroppen som virkelig trener muskulaturen som er med på å holde oss oppreist og se atletiske ut. Husk på at skuldrene skal være lave hele tiden i disse øvelsen.

LES OGSÅ: Derfor bør du trene kjernemuskulatur

Mer info om Anne Marte finner du på hennes hjemmeside!

Følg med på KK.no - hver uke frem til litt over jul vil vi publisere en ny episode av  «Stram opp med Anne Marte»!

Se alle episodene av «Stram opp med Anne Marte» nedenfor:

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: