Trening:

Slik forbrenner du 500 kalorier effektivt

Lurer du på hvordan du kan forbrenne mye på kort tid? Her får du svaret!

Foto: NTB
Foto: NTB Vis mer
Publisert

Slik fungerer treningsøktene

All treningen foregår med beina; gående, joggende eller løpende så det er 100 prosent tilgjengelig uansett (nesten!) hvor enn du er i verden.

Gå, jogge eller løpe?

Din form vil avgjøre hva som er beste valg for deg i forhold til å gå, jogge eller løpe. Om formen ikke er helt på topp eller det er lenge siden du har jogget, bør du starte med å gå. Dette er også smart med tanke på å unngå potensielle belastningsskader i skjelett og muskler. Når formen blir bedre, og det blir den fort, vil du kunne bevege deg raskere og bruke mindre tid på å nå 500 kcal forbrenning.

Kroppsvekt avgjør varigheten

Din kroppsvekt vil avgjøre hvor lenge du skal trene for å nå treningens kcal mål. Jo tyngre du er, jo større blir forbrenningen enten du går, jogger eller løper sammenlignet med en som er lettere som gjør det samme som deg. Det er av denne grunn at det vil være ulik distanse og tid for å nå økta kcal mål basert kroppsvekten din. Dette vil du se av tabellene som viser hva man skal gjøre og hvor lenge basert på kroppsvekt.

Forbrenningsberegning

Det er enkelt å beregne forbrenning til fots nøyaktig når vi vet din kroppsvekt, farten du beveger deg i, eventuell stigning og hvor lenge du holder på. Det er derfor du kan stole på at disse tallene er riktige. I hver økt er det satt opp ulike vektkategorier som viser hvor langt tid det vil ta å nå 500 kcal når går, jogger eller løper.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.