Rumpetrening

Slik kan du gå deg til sprettrumpe

Dropp heisen, ta trappen. Her er triksene for maksimal effekt.

TRIPP TRAPP: Tar du heisen, eller velger du trappen? Sistnevnte kan nemlig gi bakdelen din en fordel. Foto: DragonImages - Fotolia
TRIPP TRAPP: Tar du heisen, eller velger du trappen? Sistnevnte kan nemlig gi bakdelen din en fordel. Foto: DragonImages - Fotolia Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det å trene hardt 1-2 ganger i uka er vel og bra, men dessverre er det sjeldent at dette er nok dersom man har en ellers så stillesittende hverdag. 

– I de siste årene har det kommet stadig flere studier som bekrefter nettopp dette. I tillegg til å trene bør vi bli flinkere til å bryte opp stillesittingen med litt hverdagsaktivitet, det vil gi mange fordeler, sier treningsekspert i Mykje Meir, Yngvar Andersen til KK.no.

– Bare det å få rørt litt på seg innimellom i løpet av dagen kan ha en svært positiv effekt på både blodsukker og fettforbrenning. I tillegg til at dette også vil kunne minske risikoen for typiske nakke og ryggproblemer.

Mye stillesitting er rett og slett helsefarlig, og det vil hvert fall ikke gi deg drømmerumpa.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer