<strong>TREN SOM STJERNENE:</strong> Personlig trener for stjernene, Kathy Kaehler, avslører nå favorittøvelsene til kjendiskvinner som Jennifer Lopez, Jennifer Aniston og Drew Barrymore. Se mer i saken! Foto: All over press
TREN SOM STJERNENE: Personlig trener for stjernene, Kathy Kaehler, avslører nå favorittøvelsene til kjendiskvinner som Jennifer Lopez, Jennifer Aniston og Drew Barrymore. Se mer i saken! Foto: All over press Vis mer

Cindy Crawford

Slik kan DU trene som stjernene!

Kjendistrener Kathy Kaehler avslører hemmeligheten bak toppkroppen og vi viser deg øvelsene!

Publisert
Sist oppdatert
Det er ikke til å stikke under en stol at mange av oss gladelig ville gitt en (liten) kroppsdel for å få en kropp som Cindy Crawford, Julia Roberts eller Drew Barrymore.

Likevel må de fleste av oss dessverre bare innse at vi verken har tid eller råd til å følge trenings- og kostholdsplanene til kjendiskvinnene.

Én ting nesten alle filmstjernene i Hollywood har til felles er at de får hjelp av en personlig trener til å komme i toppform, særlig i forbindelse med filminnspillinger.

Og personlig trener i LA – Kathy Kaehler, har trent nesten alle de store, kvinnelige navnene i filmbyen.


Ifølge Kaehler har nesten alle stjernene hun har trent fulgt et intenst treningsregime opp mot en filminnspilling, og i en artikkel på helsenettstedet iVillage.com (ekstern lenke) har hun avslørt noen av favorittøvelsene til superstjernene.

Dersom du gjennomfører disse øvelsene annenhver dag og legger inn tre kondisjonsøkter i uka, vil du, ifølge Kaehler, kunne oppnå svært kjappe resultater, og forhåpentligvis se filmstjernelekker ut til sommeren.

LES OGSÅ: Slik holder du formen i ferien

Her er favorittøvelsene til stjernene:


(med KK.nos illustrasjonsbilder)

<strong>CINDY:</strong> Cindy Crawford er 45 år og en av verdens mest kjente supermodeller.  Foto: All Over Press
CINDY: Cindy Crawford er 45 år og en av verdens mest kjente supermodeller. Foto: All Over Press Vis mer
 Foto: Per Ervland
Foto: Per Ervland Vis mer

Cindy Crawford - Supermodell






Favorittøvelse: Utfall (knallbra for rumpe, bein og lår).

- Det er ingen som egentlig «liker» utfall, inkludert supermodeller som Cindy Crawford. Jeg har imidlertid trent med Cindy lenge, og hun synes denne øvelsen gir fantastiske resultater og toner opp beina hennes, sier Kaehler.

KK.nos egen trenings- og kostholdsekspert Ina Garthe har tidligere vist hvordan du gjør utfall korrekt (med eller uten sekk).






Slik gjør du det:
  • Start i rett stilling.
  • Pass på at knær og tær peker i samme retning.
  • Ta et stort skritt fremover og bøy ned til en cirka 90 graders vinkel.
  • Pass på at knær ikke går forbi tær og at du ikke lener deg for langt frem.
  • Spark deretter ifra, til du kommer opp i utgangsposisjon.

    Ifølge Kaehler kan du gjenta øvelsen 10-20 ganger, før du bytter bein. Gjør to til tre repetisjoner på hvert bein.

    LES OGSÅ: Styrkeøvelsene du kan gjøre foran tv-en

    <strong>MICHELLE:</strong> Michelle Pfeiffer er 53 år og en av Hollywoods store kvinnelige stjerner.  Foto: All Over Press
    MICHELLE: Michelle Pfeiffer er 53 år og en av Hollywoods store kvinnelige stjerner. Foto: All Over Press Vis mer
    <strong>SUG INN MAGEN:</strong> For å få bedre effekt, sug inn magen.
    SUG INN MAGEN: For å få bedre effekt, sug inn magen. Vis mer

    Michelle Pfeiffer - Filmstjerne






    Favorittøvelse: Utfall til siden (knallbra for innside lår, lår og rumpe).

    - Jeg trente Michelle til rollen som Catwoman i Batman-filmen med denne øvelsen. Hvis du ønsker bein som «Catwoman» bør du derfor gjøre denne, forklarer Kaehler.






    Slik gjør du det:
  • Stå oppreist med god avstand mellom beina.
  • Skritt deretter ut til siden (klokka 9) med venstrebeinet (minst én meter – venstrebeinet skal være rett som på bildet).

  • Her er det viktig at du prøver å ikke bøye overkroppen for mye til en side, og at du holder kjernemuskulatur stabil.
  • For å gjøre øvelsen tyngre kan du bruke håndvekter (se bildet).
  • Skritt deretter tilbake og gjenta øvelsen på andre side.

    Ifølge Kaehler kan du gjenta øvelsen 10-20 ganger, før du bytter bein. Gjør to til tre repetisjoner på hvert bein.

    LES OGSÅ: Stram opp stussen

    <strong>KIM:</strong> Kim Basinger er 57 år gammel og holder seg fortsatt svært godt.
    KIM: Kim Basinger er 57 år gammel og holder seg fortsatt svært godt. Vis mer
    <strong>BEINLØFT:</strong> Beinløft liggende på siden er svært effektivt for å stramme innside av lår.  Foto: Per Ervland
    BEINLØFT: Beinløft liggende på siden er svært effektivt for å stramme innside av lår. Foto: Per Ervland Vis mer

    Kim Basinger - Filmstjerne






    Favorittøvelse: Beinløft (knallbra for utsiden og innside av lår, samt rumpe).

    - Det var denne øvelsen som fikk Kims rumpe og bein veltonet i forbindelse med innspillingen av filmen «While She Was Out». I tillegg ga det henne god beinstyrke som hjalp henne i de tøffe action-scenene, sier Kaehler.






    Slik gjør du det:
  • Legg deg på siden, med beina «stablet» oppå hverandre.
  • Støtt hodet med den underste armen. Legg håndflaten til den øverste armen i gulvet foran brystet for å holde balansen.
  • Løft det øverste beinet omtrent 60 centimeter opp fra bakken.
  • Sørg for at du strammer rumpa og flekser foten (det vil si at du ikke strekker vristen, men har en flat fotsåle).
  • Hold i noen sekunder. Senk deretter beinet sakte ned igjen.
  • Fullfør repetisjonene og skift deretter side.

    Lettere: Synes du øvelsen er vanskelig å utføre, kan du prøve å bøye det øverste beinet 90 grader. Hold vinkelen når du løfter.

    Ifølge Kaehler kan du gjenta øvelsen 20 ganger, før du bytter bein. Gjør to til tre repetisjoner på hvert bein.

    LES OGSÅ: Stram lårene hjemme

    <strong>DREW:</strong> 36 år gamle Drew Barrymore er en av Hollywoods mest populære skuespillerinner.  Foto: All Over Press
    DREW: 36 år gamle Drew Barrymore er en av Hollywoods mest populære skuespillerinner. Foto: All Over Press Vis mer
    Slik kan DU trene som stjernene!

    Drew Barrymore - Filmstjerne






    Favorittøvelse: Rumpeløft (knallbra for rumpe, innside lår, bakside bein).

    - Drew gjorde denne øvelsen som del av forberedelsene til innspillingen av «Charlie’s Angels». Hvis du vil se bra ut i hotpants, korte skjørt, badedrakt eller noe en «engel» ville hatt på seg, bør du virkelig prøve denne, sier Kaehler.






    Slik gjør du det:
  • Ligg på ryggen på gulvet med armene ned langs kroppen. Bøyde bein.
  • Legg gjerne et håndkle under nakken, for det er viktig å ikke hvile på nakken under denne øvelsen.
  • Skyt brystet opp, skuldrene bakover og løft haken.
  • Løft rumpa så høyt du klarer, før du senker ned.
  • 8-12 repetisjoner, 2-3 ganger på hvert bein.

    Vanskeligere: Skyt brystet opp, skuldrene bakover og løft haken. Strekk venstre bein ut, og løft rumpa så høyt du klarer, før du senker ned. 8-12 repetisjoner, 2-3 ganger på hvert bein.

    LES OGSÅ: Få sprettrumpe til sommeren

    <strong>JENNIFER:</strong> Jennifer Lopez (41) er kjent for sin svært velformede kropp.  Foto: All Over Press
    JENNIFER: Jennifer Lopez (41) er kjent for sin svært velformede kropp. Foto: All Over Press Vis mer
     Foto: Per Ervland
    Foto: Per Ervland Vis mer

    Jennifer Lopez - Pop- og filmstjerne






    Favorittøvelse: Knebøy med stol /chair squat (knallbra for rumpe og lår).

    - Jeg trente denne øvelsen med Jennifer Lopez rett før hun begynte i «American Idol». Og ut fra den fantastiske formen hun er i nå, vil jeg si at hun fortsatt holder på med det, sier Kaehler.






    Slik gjør du det:
  • Sitt ytterst på stolen med rak rygg og armene rett ut foran deg (de skal være stramme under hele øvelsen).
  • Legg vekten over på begge beina, bøy knærne og løft hoften/rumpa opp av stolen til halvstående posisjon (husk at ryggen skal være rak og armene rett frem – stram armmusklene, så får du trening her også).
  • Gjenta dette mellom 10-20 ganger, før du reiser deg helt opp.
  • Øvelsen kan også gjøres motsatt – altså at du starter i stående posisjon og «setter» deg halvveis ned, og gjentar.

    LES OGSÅ: Slik strammer du kroppen i lunsjpausen

    <strong>JENNIFER:</strong> Jennifer Aniston (42) har skapt seg et stort navn etter "Friends".  Foto: All Over Press
    JENNIFER: Jennifer Aniston (42) har skapt seg et stort navn etter "Friends". Foto: All Over Press Vis mer
     Foto: Per Ervland
    Foto: Per Ervland Vis mer

    Jennifer Aniston – Film- og tv-stjerne






    Favorittøvelse: Biceps med strikk (knallbra for biceps og armmuskulatur).

    - Jeg har ikke ord for hvor mange e-poster jeg får fra mennesker som spør meg hvordan de kan få armer som Jennifer. Dette er en øvelse jeg har lært henne og den har virkelig hjulpet henne med å få fantastiske armer, sier Kaehler.

    KK.nos egen trenings- og kostholdsekspert Ina Garthe har tidligere vist hvordan du trener biceps riktig med strikk-øvelsen (strikker er tilgjengelige i de fleste sportsforretninger).






    Slik gjør du det:
  • Start med å stå rett opp og ned på strikken med lett bøy i knærne.
  • Hold sentral/kjernemuskulaturen (mage, rygg) stabil
  • Sørg for at du holder albuene tett inntil kroppen, mens armene går litt ut
  • Dra oppover, men ikke dra strikken helt inntil kroppen
  • Strikken skal gå skrått oppover og pass på at du ikke bøyer deg fremover
  • Gjør øvelsen langsomt (ikke la armene «rykke» tilbake i startposisjon)

    Ifølge Garthe kan du starte med mellom 10-12 repetisjoner på hver øvelse i denne serien.

    - Du kan repetere øvelsen cirka tre ganger. Etter hvert som du kommer i bedre form kan du øke til fire repetisjoner, sier hun.

    LES OGSÅ: Bruk strikk - få sterkere overkropp

    <strong>JULIA:</strong> Julia Roberts har fylt 43 år, men er fortsatt like flott.  Foto: All Over Press
    JULIA: Julia Roberts har fylt 43 år, men er fortsatt like flott. Foto: All Over Press Vis mer
     Foto: Per Ervland
    Foto: Per Ervland Vis mer

    Julia Roberts – Filmstjerne og Oscar-vinner






    Favorittøvelse: Stående roing med bredt grep + strikk (knallbra for armer og skuldre).

    - Jeg har jobbet med Julia helt siden filmen «America’s Sweethearts», og treningen synes utrolig godt når hun går i Oscar-kjolene sine. I tillegg har hun fått nok styrke til å klare å bære på de tre barna sine, forklarer Kaehler.

    KK.nos trenings- og kostholdsekspert Ina Garthe har tidligere vist hvordan du gjør stående roing med bredt grep -øvelsen riktig.

    - I denne øvelsen er det veldig viktig at du prøver å holde ryggen så rett som mulig. Her skal du ikke svaie eller bli lut i ryggen, sier Garthe.






    Slik gjør du det:
  • Start med å stå rett opp og ned med lett bøy i knærne
  • Hold sentral/kjernemuskulaturen (mage, rygg) stabil
  • Dra armene bakover til siden
  • Hold ryggen så rett som mulig og ikke svai
  • Trekk musklene sammen bak (tenk deg at du skal prøve å presse skulderbladene sammen).
  • Gjør øvelsen langsomt (ikke la armene «rykke» tilbake i startposisjon)

    Ifølge Garthe kan du starte med mellom 10-12 repetisjoner på hver øvelse i denne serien.

    LES OGSÅ: 21 triks som får deg på trening

    <strong>CHRISTINA:</strong> Christina Applegate (39) er et kjent navn innen tv-og film.  Foto: All Over Press
    CHRISTINA: Christina Applegate (39) er et kjent navn innen tv-og film. Foto: All Over Press Vis mer
    Slik kan DU trene som stjernene!

    Christina Applegate – Skuespiller og tv-stjerne






    Favorittøvelse: Sideplanke (knallbra for mage og skuldre).

    - Christina elsker å danse, så vi har prøvd å innarbeide øvelser som bygger på hennes forkjærlighet for bevegelse. Denne øvelsen er super for magen fordi den krever at du jobber med hele kjernemuskulaturen for å holde balansen. Du vil også merke at magemusklene blir sterkere og flatere jo mer du gjør øvelsen, sier Kaehler.

    Personlig trener Jill Jahrmann har tidligere vist hvordan du gjør sideplanke-øvelsen riktig.






    Slik gjør du det:
  • Føttene ligger oppå hverandre eller den ene foran den andre.
  • Blir det tungt, kan du sette nederste kne i gulvet.
  • Sørg for at albuen står rett under skulderen.
  • Løft hoftene opp fra gulvet så høyt du kommer uten å tippe overkroppen fram.
  • Åpne opp i brystet.
  • Hold i fire til åtte sekunder før du senker langsomt ned.
  • Gjenta åtte ganger på hver side.

    LES OGSÅ: Flatere mage på rekordtid

    <strong>KATIE:</strong> Katie Couric (54) er en av de mest kjente ankerkvinnene i USA.  Foto: all over press
    KATIE: Katie Couric (54) er en av de mest kjente ankerkvinnene i USA. Foto: all over press Vis mer
    <strong>RIKTIG TEKNIKK:</strong> Her viser treningsekspert Ina Garthe riktig og feil teknikk i forbindelse med en klassisk plankeøvelse, samt løft av bein. Foto: Per Ervland
    RIKTIG TEKNIKK: Her viser treningsekspert Ina Garthe riktig og feil teknikk i forbindelse med en klassisk plankeøvelse, samt løft av bein. Foto: Per Ervland Vis mer

    Katie Couric – Journalist, ankerkvinne og tv-stjerne






    Favorittøvelse: Enkel planke (knallbra for både rette og skrå magemuskler, de indre bukmusklene, samt transversus).

    - Jeg trente med Katie i 13 år mens hun jobbet i «The Today Show» og hennes engasjement og stå-på vilje er grunnen til at hun får så fantastiske resultater av treningen sin. Hun elsker planken fordi det er en super øvelse som trener hele kjernemuskulaturen, armene, magen og rumpa, sier Kaehler.

    KK.nos trenings- og kostholdsekspert Ina Garthe har tidligere vist hvordan du gjør planken riktig.






    Slik gjør du det:
  • Len deg på albuene og løft kroppen opp.
  • Pass på at du suger inn magen og tenk «navle mot ryggsøyle».
  • Her er det veldig viktig at du ikke har svai i ryggen – hold deg stabil så lenge du klarer.
  • Når du merker at ryggen begynner å «slippe», skal du ta en pause.
  • Ønsker du å gjøre øvelsen vanskeligere, kan du også begynne å løfte bein opp eller til siden (her må du passe ekstra godt på ryggen).

    - I begynnelsen kan du prøve å holde planken i 10 til 15 sekunder. Etter hvert vil du klare å holde stillingen lenger, og da kan du utfordre deg selv til å ha mål om å holde stillingen i ett minutt. Ta deretter en pause og gjør det på nytt. Helst tre ganger, sier Garthe:

    - Du bør slutte øvelsen med én gang du begynner å kjenne at ryggen «slipper»/svikter. Et tips er å gjøre øvelsen foran et speil, slik at du kan se hvordan ryggen din ser ut. Svikter ryggen tar du en pause før du prøver på nytt.

    LES OGSÅ: Få sterkere mage på 1-2-3

    <strong>TIFFANY:</strong> Tiffany Thiessen (37) ble stjerne gjennom tv-serien "Saved by the bell". Foto: all over press
    TIFFANY: Tiffany Thiessen (37) ble stjerne gjennom tv-serien "Saved by the bell". Foto: all over press Vis mer
    <strong>DENISE:</strong> Skuespiller og modell Denise Richards (40) var tidligere gift med Charlie Sheen.  Foto: All Over Press
    DENISE: Skuespiller og modell Denise Richards (40) var tidligere gift med Charlie Sheen. Foto: All Over Press Vis mer

    Tiffany Thiessen – skuespiller og tv-stjerne








    Favorittøvelse: Å gå på tur (knallbra for rumpe og hofter).

    -Jeg begynte å jobbe med Tiffany i forkant av hennes første graviditet og fortsatte med dette en god stund etter at hun fikk babyen. En av tingene jeg anbefalte henne var å gå regelmessige turer, fordi det både er en enkel måte å forbrenne fett og tone beina på. En bonus var også at hun kunne ta med babyen på tur, sier Kaehler.

    Ifølge Kaehler bør man prove å gå minst to kilometer i raskt tempo hver dag.

    - Dette er ikke bare bra for hjertet ditt, men det vil også hjelpe deg forbrenne fett, samtidig som det kan motvirke stress. Hvis det tar deg over 15 minutter å gå litt over én kilometer, bør du sette opp fargen, sier hun.

    LES OGSÅ: Tren uten at du merker det

    Denise Richards - filmstjerne

    Favorittøvelse: Trampolinehopping (knallbra for balanse, muskler og kondisjon).

    - Det å hoppe på en trampoline toner beina dine, øker balansen og reduserer kroppsfett, forklarer Kaehler:

    - Jeg pleide å få Denise til å hoppe på trampoline da hun gjorde sirkel-timer med meg, og hun synes det var veldig gøy. Det er alltid morsomt å se folk ha det morsomt mens de trener.

    Ifølge Kaehler bør du prove å legge inn to trampolineøkter på circa 30 minutter hver I uka for å merke en effekt.

    - Det er så morsomt at du glemmer at du trener, og med 30 minutter to ganger i uken vil du også få bedre kondisjon og strammere magemuskler.

    LES OGSÅ: Hopp deg smidig og stressfri

  • Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer