Lei Av Trening

Slik kommer du i gang med treningen

3 ting som kan øke motivasjonen etter ferien.

TREN SAMMEN: Det er en supersmart måte å motivere seg på! Foto: nenetus - Fotolia
TREN SAMMEN: Det er en supersmart måte å motivere seg på! Foto: nenetus - Fotolia Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

KK.NO: Har du styrt unna treningsstudioet til fordel for deilige late sommerdager?  

Snart kommer hverdagen snikende tilbake, og det er en ypperlig anledning til å se på treningsrutinene og hente frem den riktige motivasjonen til å nå nye treningsmål.

Uavhengig av om målet er å gå ned i vekt eller å bygge muskler - her kommer tre tips som kan øke motivasjonen:

1. Finn noen å trene sammen med

Avtal å trene sammen med noen du kjenner. Det vil virke motiverende– på flere måter.

Faktisk har det vist seg at de som trener sammen med noen har lettere for å gå ned i vekt.

I tillegg har forskning vist at du faktisk vil kunne yte mer under selve treningsøkten.  

Et forskningsprosjekt ved Michigan State University viste nemlig at kvinnene som deltok syklet dobbelt så lenge på ergometersykkelen da de hadde en virituell sykkelkompis å følge på en skjerm foran seg, først omtalt på Forskning.no.

Forskerne mener at det er fordi vi ikke vil være dårligere enn de vi trener med at det fungerer bra å trene sammen med noen. Konkurranseinstinktet gjør at vi yter mer enn om vi trener alene. Og dette gjelder altså selv om treningsvennen bare er virituell.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer