Løping:

Slik kommer du i gang med uteløpingen

Her er proffløperen Emelie Forsbergs 4 beste løpetips!

LØPEKJÆRESTE: Alle bildene i boka til Emelie Forsberg er tatt av kjæresten hennes Kilian Jornet - som også er profesjonell løper og skialpinist. Hun beskriver det som et privilegium å få dele både hobby, fritid og jobb sammen med han. FOTO: Kilian Jornet
LØPEKJÆRESTE: Alle bildene i boka til Emelie Forsberg er tatt av kjæresten hennes Kilian Jornet - som også er profesjonell løper og skialpinist. Hun beskriver det som et privilegium å få dele både hobby, fritid og jobb sammen med han. FOTO: Kilian Jornet Vis mer
Publisert

- Man kan få like stor glede av å løpe 3 km som det å løpe 30. Jeg tenker at uansett hvor man starter så er det fascinerende hvor mye glede som ligger i det å forbedre seg selv. Det inspirerer i alle fall meg mye.

Det sier den svenske fjelløperen og skialpinisten Emelie Forsberg (31) til KK.

Hun jobber som profesjonell atlet på fulltid, og bruker stort sett dagene til å løpe seg opp, ned og gjennom Norges fjell - både i forbindelse med trening og konkurranse. Nå er hun i tillegg aktuell med boka «Sky Runner», som omhandler det å skape ordentlig livsglede rundt det man gjør, uansett hva det måtte være.

- Og så er løping på en måte mitt fristed. Det beste med løpingen for meg er at jeg kan velge om jeg vil bruke turene mine til å sortere og renske tanker, eller om jeg bare vil skru av hjernen totalt. Ofte går jeg for det siste. Jeg tror det er bra å ha et tidsrom i løpet av døgnet hvor man bare hviler innvendig, sier hun.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer