Push-ups:

Slik trener du for å klare push-ups

Er du en av dem som ikke klarer én eneste push-up? Heldigvis finnes det håp.

PUSH UPS: Push-ups er en av de aller beste treningsøvelsene fordi den stimulerer flere store muskelgrupper i kroppen.FOTO: NTB Scanpix
PUSH UPS: Push-ups er en av de aller beste treningsøvelsene fordi den stimulerer flere store muskelgrupper i kroppen.FOTO: NTB Scanpix Vis mer
Publisert

Push-ups, press-ups og armhevinger - kjært barn har mange navn. Veldig mange har armhevinger som en del av treningsprogrammet, og det er ikke uten grunn. Det er en av de aller beste treningsøvelsene fordi den stimulerer flere store muskelgrupper i kroppen.

- Armhevinger er en personlig favoritt. Jeg elsker alt som er effektivt. Man trenger ingen utstyr utenom egen kroppsvekt og det er en svært effektiv øvelse blant annet for brystmuskulatur, muskulaturen på fremre del av skulder, bakside av overarm og din kjernemuskulatur, sier Christina Mihaela Carare, som er personlig trener, entreprenør og tennisspiller.

Med andre ord trener du en stor del av muskulaturen din som gjør det mulig for deg å stå oppreist, gå og å ha en god holdning.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer