Trening

Slik trener du innsiden av lårene

Syv av ti kvinner er misfornøyd med innsiden av lårene sine. Få ekspertens tips til hvordan du kan tone dem!

MISFORNØYD MED INNSIDEN AV LÅRENE: Ifølge personlig trener og ernæringsrådgiver Inge Thomas Ravlo, er det svært mange kvinner som mener innsiden av lårene er et problemområde - men du kan gjøre noe med det.  Foto: Thinkstock.com
MISFORNØYD MED INNSIDEN AV LÅRENE: Ifølge personlig trener og ernæringsrådgiver Inge Thomas Ravlo, er det svært mange kvinner som mener innsiden av lårene er et problemområde - men du kan gjøre noe med det. Foto: Thinkstock.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
For de fleste kvinner handler trening hovedsaklig om resultater. Men det er ikke alltid like lett - for eksempel vil tusenvis av sit-ups lettere gi deg et kink i nakken, enn den flate sixpack-magen du drømmer om. Det er imidlertid ikke det eneste problemområdet mange kvinner sliter med. I tillegg til det berømte grevinnehenget, er det også mange av oss som plages med «litt ekstra» på innsiden av lårene. Spørsmålet er imidlertid hvordan man bør trene dette området, for å «stramme opp»?Eksperten har selvsagt flere gode råd. LES OGSÅ: Så ofte bør du trene hver muskelgruppe– Finnes ingen snareveier– Omtrent syv av ti kvinner mener at innsiden av lårene er et problemområde, forteller Inge Thomas Ravlo, som er personlig trener og ernæringsrådgiver, til KK.no. Og det er slett ikke så uvanlig at det samler seg litt ekstra fett her. Ravlo kan nemlig fortelle at dette er et område som «ønsker seg» fett på grunn av hormoner.– Det er ingen snarveier, dessverre. Også her gjelder det å forbrenne fett og håpe at det blir borte på de rette plassene, forteller den personlige treneren. Men det betyr ikke at det ikke finnes øvelser du kan benytte deg av. – Å trene området er nyttig. Om fettet ikke blir helt borte, vil det likevel bli strammere og føles bedre, sier Ravlo. LES OGSÅ: Musikken som får deg til å yte ekstraDisse øvelsene bør du prøveMed tanke på at dette er et problemområdet for så mange, kommer det kanskje ikke som noen overraskelse at det også er et område som er vanskelig å få trent og tonet som du vil. Ravlo har likevel noen tips til hva du bør fokusere på, og regel nummer én er å forene det nyttige med det morsomme. – Samtidig som du trener mageøvelser, kan du legge en kloss mellom knærne eller anklene. Mens du tar sit-ups eller bekkenløft, presser du sammen beina, slik at klossen ligger på plass, sier han:– Du kan også gjøre det samme med en middels stor ball. Det vil gi veldig god effekt. (Artikkelen fortsetter under bildet)LES OGSÅ: Slik får Heidi Klum disse beinaKnebøy er superbraEn alternativ øvelse er knebøy - både vanlige og statiske. Ifølge Ravlo bør du prøve brede og dype knebøy, der du vender både knærne og tærne utover, eller statiske knebøy. Da holder du øvelsen mens du klemmer en ball mellom knærne. Etterpå kan du kjøre eksplosive, dynamiske knebøy, og gjerne avslutte med en liten sprett. – Alt dette er mye mer effektivt enn en maskin hvor du presser beina sammen. Den vil bare bygge innsiden av lårene, forteller han. LES OGSÅ: Trener du egentlig hardt nok?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer