Fast Rumpe

Snarvei til strammere rumpe

Sitter du mye? Da er disse øvelsene gull verdt for deg.

SOMMERFORM. Begynn med bakparten og kom i form til sommeren Foto: Lars Erik Bakken / All Over Press
SOMMERFORM. Begynn med bakparten og kom i form til sommeren Foto: Lars Erik Bakken / All Over Press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

KK.NO: Med sommeren rett rundt hjørnet har mange av oss lyst til å stramme opp både her og der. En fast og spretten rumpe står ofte øverst på ønskelista. Derfor har vi laget en rumpetreningsguide til deg - som du kan bruke hvor som helst og når som helst.

Og er du en som sitter mye i løpet av arbeidsdagen, er disse øvelsene gull verdt for deg.

Stillesitting kan føre til stramme hofteleddsbøyere og en inaktiv setemuskulatur, i tillegg øker det risikoen for skader, spesielt i korsryggen.

Vi har laget tre varianter av hver øvelse - slik at du selv kan velge vanskelighetsgrad. God rumpetrening!

LES OGSÅ: Øvelsen mange idrettsstjerner sverger til

1. UTFALL

Slik gjør du: I topposisjonen skal begge knærne ha en liten knekk, og føttene skal være plassert i cirka hoftebreddes avstand. I bunnposisjon skal begge knær ha rundt 90 graders vinkel i kneet. Bakre kne skal ikke berøre bakken. Hold ryggen rett samtidig som du bruker kjernemuskulatur til å holde en stram figur.

LES OGSÅ: Sjekk tegnet på at du bør kjøpe nye joggesko

Vil du ha en tøffere eller lettere variant?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer