Søvn

- Sover du for lite påvirker det både kosthold, prestasjon og motivasjon

Søvn er helt essensielt for at kroppen og hodet skal fungere optimalt.

SØVN: Sover du for lite kan det gå ut over jobb, sosialt liv, trening og kosthold. FOTO: Scanpix
SØVN: Sover du for lite kan det gå ut over jobb, sosialt liv, trening og kosthold. FOTO: Scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Søvn spiller hovedrollen når jeg vil prestere både på jobb og på trening! Trøtt i trynet, poser under øynene og følelsen av å være uthvilt virker som en fjern drøm. Vi har alle vært der, og vet at det ikke gjør oss til den beste utgaven av oss selv.

Søvn er helt essensielt for at kroppen og hodet skal fungere optimalt. Sover du godt, yter du bedre både på trening og i hverdagen. Jeg, på lik linje med dere, har perioder der jeg ikke sover optimalt. Jeg sliter med innsovning, hodet kverner rundt jobbspørsmål og problemstillinger i hverdagen. Jeg kan våkne på natten med tanker, planer og ting jeg må huske på. I slike perioder påvirker dette humøret mitt, yteevnen og konsentrasjonen både på jobb og privat.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer