Trening

– Spis mer om du vil bli mindre!

Tone Damlis personlige trener mener 9 av 10 som trener mye, spiser for lite.

TONES GODE HJELPER: Tone Damli Aaberge kan ikke få fullrost sin personlige trener Helle Gulbrandsen Bornstein, her under sportstøylansering tidligere i år. Foto: Andreas Fadum/All Over Press
TONES GODE HJELPER: Tone Damli Aaberge kan ikke få fullrost sin personlige trener Helle Gulbrandsen Bornstein, her under sportstøylansering tidligere i år. Foto: Andreas Fadum/All Over Press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Helle G. Bornstein (29) er personlig trener, kostholdsveileder og treningsterapeut. Mest kjent er hun for jobben hun gjør som Tone Damlis personlige trener.

På sin blogg skriver Helle Bornstein mye om viktigheten av riktig og nok mat.

Helle G.Bornstein er Tone Damlis personlige trener. Foto: Smart Trening
Helle G.Bornstein er Tone Damlis personlige trener. Foto: Smart Trening Vis mer

Folk spiser for lite

– Ofte bommer folk på små ting, selv om de prøver veldig hardt å oppnå drømmekroppen eller drømmeformen. Det er synd, for det skal gjerne bare små endringer til for å se resultater raskt, sier Helle G. Bornstein til KK.

– Spis mer, er mitt beste råd. 90 prosent av klientene mine spiser for lite, understreker hun.



Treningsekspertens klare tommelfingerregel er at du skal spise like mye protein i gram som du veier i kilo. Like viktig er: Mindre sukker og mer grønnsaker.

LES OGSÅ: Tone Damli i vinterens hotteste luetrend

Venninnene Eva Weel Skram og Tone Damli liker å trene sammen. Foto: Per Ervland
Venninnene Eva Weel Skram og Tone Damli liker å trene sammen. Foto: Per Ervland Vis mer

Avhengig av trening

For de som følger Tone Damli på Instagram, er det lett å se trening er en stor del av hennes hverdag. Nå mens TV-opptakene til neste runde av talentkonkurransen Idol gjøres, er hun ofte oppe grytidlig for å gjøre unna en treningsøkt først. Tone trener både vekter i treningsstudio - og løper ute.

– Trening er veldig viktig for meg. Jeg føler meg som en dass hvis ikke jeg trener, så jeg er nok en av dem som har blitt litt avhengig av trening, ja. Ikke fordi jeg er opptatt av vekt og sånn, det handler mer om den indre følelsen av å føle seg i god form og lett i kroppen. Det er det jeg elsker. Det synes jeg er avgjørende for mitt humør, sa Tone Damli til KK.no i fjor, da hun deltok på KK-mila.

(Se hva hun selv skrev på bloggen om KK-mila her)



Råd for finere rumpe

Tone Damli har tidligere løpt Oslo Maraton og frontet en treningskampanje for sportsgigant Nike. Nå er hun ambassadør for treningstøyprodusenten Bavac.

Tone Damli elsker intervalltrening og har fått mye oppmerksomhet for sin veltrente, sprettrumpe. Helle G. Bornsteins beste råd for å få finere rumpe er følgende:

– Rumpa former du ved å aktivere hele muskulaturen når du trener. Du må trene hele - og spesielt de delene du vil gjøre noe med. Kroppen former du også gjennom styrketrening.

Bornstein mener at alle bør ha to Kettelbells på åtte kilo i stuen - slik at de alltid er lett tilgjengelige, og man kan gjøre styrkeøvelser mens man ser på TV.

LES MER HER: Slik får du sprettrumpe som Tone

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer