Kk-mila 2014

- Spis noe lett til middag før KK-mila!

Slik bør du spise og trene de siste dagene FØR løpet.

KK-MILA 2014: Har startskudd lørdag 6. september. Skal du delta og lurer på hva du bør spise og hvordan du skal trene i forkant av løpet? Les denne saken!
KK-MILA 2014: Har startskudd lørdag 6. september. Skal du delta og lurer på hva du bør spise og hvordan du skal trene i forkant av løpet? Les denne saken! Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Nå er det bare noen dager igjen til årets hyggeligste løpsarrangement – KK-mila, går av stabelen (lørdag 6. september). Og nytt av i år er at løpet har startskudd i hjertet av Oslo - på selveste Bislett stadion. 

(OBS. Det er ikke for sent å melde seg på - KKs bilettkiosk ved Bislett stadion holder åpent fredag 5. september fra kl. 12-19 og lørdag 6. september fra kl. 09.00-13.00. Etter-påmelding koster kr. 600)

Dersom du er en av dem som har meldt deg på mila, er det sikkert en del ting du tenker på akkurat nå. 

KK.no har tidligere fått løpsentusiast Gunnhild Magnussen til å teste mila (10 km-løypa) for oss, og hun kom med en god guide til hvordan du bør legge opp løpet. 

Ta det rolig dagene før

Dersom du lurer på hvordan du bør trene, eller hva du bør spise nå i forkant av løpet, så har Magnussen også kommet med en rekke supre tips.  

Blant annet anbefaler hun at du tar det litt mer med ro nå fram mot start.

- Ikke tren intervaller eller andre harde økter - denne uken skal brukes til å bygge overskudd. Hvis du vil bevege deg, kan du gå eller sykle rolige turer, eventuelt jogge en halvtimes tur, men ikke ta deg ut eller bli sliten, råder Magnussen:

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.