Foto: Pixland / Image Source
Foto: Pixland / Image Source Vis mer

Bikini

Tren helt gratis

..og invester i en ny bikini i stedet.

Publisert
Det sier seg nesten selv at man ikke trenger å være medlem av et treningssenter for å komme i form, men likevel betaler vi en hel masse for nettopp medlemskap på dyre sentre, personlige trenere og tett oppfølging. Men dersom du er blant dem som føler at du ikke har råd til det, la det være og følg disse tipsene i stedet.

Mer om gratis trening kan du for øvrig lese her.
  • Finn treningsgnisten

  • Her er noen ekspert-tips, gjengitt på nettstedet Forbes.com.

    1. Gjør gratisaktiviteter

    Du trenger ikke et treningsmedlemskap eller fancy klær for å leke (hoppe strikk, tau eller paradis), gå en tur, kaste frisbee, spille fotball eller danse til musikk. En times dansing forbrenner faktisk så mange som 322 kalorier alene, ifølge Compendium of Physical Activities.
  • Trening for tiltaksløse

  • 2. Vær kreativ

    Krysstrening vil si at man kombinerer ulike aktiviteter i treningsprogrammet sitt. Dette er en fin måte å unngå at man mister motivasjonen på og dersom man kombinerer både styrke og kondisjon er dette veldig effektiv trening også. Tenk bare på alle de øvelsene man kan fra før av som ikke krever noe utstyr, hoppe opp og ned, løpe på stedet med høye knær, knebøy og så videre og kombiner gjerne med aktivitetene ovenfor.
  • Trening og forbrenning

  • 3. Kjenn formen din

    Før du lager deg en trenings – og kostholdsplan, bli klar over hva som er ditt utgangspunkt. Er du slank eller overvektig? Helt frisk eller har du vondter? Har du dårlig kondisjon? Er du svak i armer og overkropp, men sterk i beina?
  • Jills 10 beste treningstips

  • 4. Vit hva du kan kreve av kroppen

    Man får ikke alltid det resultatet man ønsker av kardiovaskulær trening (kondisjonstrening). Grunnen til det er gjerne at man ikke forstår at man kan kreve mer av kroppen enn det man gjør eller man overtrener. Søk informasjon og kunnskap og vit hvor mye du kan kreve av kroppen din!

    Mer om kardiovaskulærtrening kan du lese her.
  • Treningen som gir maks effekt


  • 5. Spis riktig

    Å spise sunt og riktig kan hjelpe deg med å gjøre det lettere å nå målene dine. Bli klar over kostholdsvanene dine, lær deg å lage rask og sunn mat, lær om matvaregruppene, kalorier, sunt og usunt fett og sett opp en sunn ukeplan helt gratis på dette nettstedet.

    Mer om de ulike matvaregruppene kan du lese her.
  • Spis rester, gå ned i vekt
  • 10 tips for magrere middag
  • Sommermaten du blir slank av

  • 6. Gå eller sykle

    Å innlemme treningen i dine daglige gjørmemål er en av de sikreste måtene å sikre deg nok fysisk aktivitet i hverdagen på. Det å sykle til jobben, gå til butikken og så videre er på ingen måte overvurdert. Den anerkjente klinikkkjeden Mayo Clinic anbefaler dette i tillegg til for eksempel aerobic for å brenne nok fett til at man ikke legger på seg.

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer