Sarah Jessica Parker

Tren som Sarah Jessica Parker

De hotteste treningstrendene akkurat nå.

Hvem skulle trodd at Sarah Jessica Parker er 43 år? Foto: All Over Press
Hvem skulle trodd at Sarah Jessica Parker er 43 år? Foto: All Over Press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Skuespilleren fra TV-serien Sex og singelliv er kjent for sin slanke og veltrente kropp.

En del av æren har nok hennes personlige trener Marc Santa Maria.

  • Slik vil vi trene i 2009


  • Trendy trening

    Under årets Nike Women Convention sørget han for seriøs rumperisting blant deltakerne i klassen Power Bootcamp – hvor fokuset er på å få trent rumpa.

    Santa Maria sto også for en tøff time med bosuball, kalt Bosu Boarding. På bosuball kan du trene både kondisjon, styrke og balanse - på ett og samme sted.

    Også flere andre nye treningstrender ble lansert innenfor både kondisjon og styrke. Her finner du noe for enhver smak.

  • Trening uten slit


  • Dans

    Nordmenn har ikke rykte på seg for å ha særlig god rytmesans. Men dansetimenes inntog på treningssentrene kan muligens endre på dette. De siste nyhetene på dansefronten er disse:

    Floorfiller:
    En røff, tøff og energisk dansetime.

    - Ta på deg «sæggebuksa» og hettegenseren og hent fram gansteren i deg, oppfordrer Ida Skaret Fjøseide som ledet hiphop-klassen.

    Rhythm is it:
    Ny stepklasse med fokus på dans, rytme og kombinasjoner

    Just do it- Dance!:
    En jazzinspirert danseklasse med mye energi og dynamikk.

    Ballroom – Skal vi danse?:
    Dansetime med teknikk og koreografi fra ulike stiler innen ballroomsjangeren.

    Afro Tribal:
    Afrikansk dans ser vi mer og mer til på norske treningssentre. I denne timen danser du barbeint til tøffe rytmer, med inspirasjon hentet fra house og dansehaller. Bevegelsene er store og enkle og gir god styrketrening.

  • Dansefeber


  • Styrke

    Styrketrening er spesielt gunstig for kvinner da det styrker skjellettet og motvirker beinskjørhet. Nyere forskning har dessuten også vist at styrketrening motvirker overvekt og bedrer stoffskiftet. Det er altså bare til å hive seg på de siste trendene:

    Kettlebell:
    Dette er eksplosiv, funksjonell og utholdende styrketrening med tunge, kuleformede vekter (kettlebells).

    Bodycombat:
    En tøff styrkeøkt der du kan leve ut kampsportdrømmene dine. Teknikker fra karate, taekwondo, kung fu, kickboksing, muay thai og tai chi.

  • Ikke gå i treningsfella


  • Yoga og andre

    Stadig flere får øynene opp for treningsformene yoga og pilates. Nå er det indre balanse og smidig muskulatur som gjelder.

    Kundaliniyoga:
    Rolig og spirituell yoga med vekt på økt forbrenning, bevisstgjøring og rensende pust.

    – I fremtiden vil leger foreskrive yoga fremfor medisin, spår instruktør Line Morgenstjerne som mener du blir slank av yoga fordi du blir mer bevisst på din egen kropp.

    Chi yoga – Yin & Yang:
    Første halvdel av klassen er dynamiske yang-øvelser med flyt og driv. Den siste delen er rolige yin-øvelser som holdes lenge.

    Bodybalance:
    Her kombineres thai chi, pilates og yoga for styrke, avspenning og konsentrasjon.

    Funksjonell bevegelse:
    Tar sikte på å gjøre deg mer smidig og følsom på kroppens bevegelser.

  • Finn din yogatype


  • FAKTA:
    Nike Women Convention 2009
    • 500 deltakere, flesteparten instruktører som vil ha innføring i nye treningstrender
    • I løpet av helgen presenteres 50 klasser
    • Instruktører fra hele verden kommer, blant annet fra Norge, Sverige, Finland, Jamaica, Polen, Tyskland, USA, Italia og Spania.

    Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

    Vi bryr oss om ditt personvern

    kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer